Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man reiser til syden?

Er det noen som vet noe om dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe grense for det. Fordelen ved å reise når de er veldig små er jo at de fleste ammer og da risikerer man ikke gi babisen mat og drikke som kan gi mageproblemer osv.

Men, desto mindre de er - desto mer sensibel er de for mye varme så det kan være noe å tenke på.

Skrevet

De får jo bebiser i syden også.... :o)

Vær forsiktig med sol og varme, og forsikre deg om at det er air condition der du skal bo.

Skrevet

Det er ikke så veldig lenge siden at det raste en debatt, hvor en flere leger hadde uttalt at småbarn egentlig ikke hadde glede av en sydentur før de nærmet seg 4 år, og at det var for foreldrenes skyld man dro på sydentur, ikke for barna.

Er egentlig litt enig, i hvertfall sånn som ståa er med min sønn. Han tåler dårlig sommersola- og varmen, og blir slapp og uopplagt hvis det blir for varmt. Jeg kommer til å vente enda noen år, før det er snakk om at han får være med på sydentur. Da tar jeg heller en tur alene, eller tar med familien på en mer egnet plass for småbarn :)

Skrevet

Man trenger jo ikke å dra midt på sommeren i juli august. Min erfaring er at barna storkoser seg i sanden og på stranden, men bør vel være så store at de kan sitte eller gå for å ha glede av det. Midt på sommeren er sanden veldig varm og man må passe på å holde seg i skyggen mye. Da er det vel mest for foreldrene ja. Også hvis en drar med små babyer. Kan ikke tenke meg det blir særlig kos hvis du har en liten i vogn som du hele tiden må passe på ikke får sol osv. De får nok babyer i syden og ja, men de har dem nok ikke ut i sola! De har kalde hus som egner seg i varmen.

Skrevet

vi dro til tenerife i fjord vinter med snupa på 9 mnd., det var kjempe kjekt. jeg stresset litt med at det var varmt osv.. men gikk helt fint. hun koste seg MASSE. hun elsker å bade... å koste seg på stranden....

i september drar vi til mallorca. da skal vi ha med snuppa som er litt over 2 år og lillebroren som vil være ca 4 mnd. gleder oss masse masse. og tror det kommer til å gå kjempe greit..

Skrevet

Vi var på første tur når tulla var 6 mnd. Da var hun enda så lita at for hennes del kunne vi jo ha vært hvor som helst. Hjemme, danmark eller i syden, hun brydde seg liksom ikke:)

Da var det veldig greit. Hadde med bagvogna hennes, ei stor gannel dyne med trekk også kjøpte vi parasoll der nede. Hun lå på dyna i sanden under parasollen og storkoste seg i skyggen. Var akkurat passe varmt der til å ligge i bleien å rulle. Når hun hadde behov for å sove lå hun i vogna i skyggen. Jeg ammet henne, gav vann, grøt og masse frukt. På rommet hadde vi air condition, så natten var sval og god.

Året etter var hun jo 1,5 år, og vi har på ny tur. Denne gangen storkosa hun seg. Bodde ved et basseng, og like ved stranda. Hun elska å bade begge steder, og vi lånte bil og dro på utflukter. Skogturer, fjellturer, byturer og til andre strender. Hadde nå også air condition, og under duppen på dagtid sov hun og pappaen inne, mens jeg lå ved bassenget å leste bok og hadde "fritid". Hehe, godt for meg og:) Hun hadde to supre uker, og gleder seg til vi skal på ferie i år og.

Jeg synes begge disse alderne var helt toppers å reise på, og hadde nok ikke sett mørkt på å dratt noen mnd tidligere første gangen heller. Så lange man har med det babyen trenger, og setter dens behov før egne både under reise og opphold, mener jeg man får en bra tur.

Skrevet

Med første jenta reiste vi til Thailand i april, hun var da 6 mnd....Koste seg, og hadde det som dronninga i bassenget.

Varmen ikke noe problem. Lå i vogna og vi var ute hele dagen.

Der hadde vi aircondition, og vi hadde kjøpt moskitos-nett. Med jente nummer to var vi på Kreta når hun var 6 mnd....opptil 40`C i skyggen. Begge koste seg, både i og ved bassenget.....var ute hele dagen da også. Mine barn har tålt varmen veldig godt. På Kreta hadde vi ikke aircondtion, og det fungerte veldig bra.

Når nummer tre er 3-4 mnd blir det vel Dubai.

Skrevet

Det med at det er for foreldrenes del man reiser til syden er i grunnen opplagt. Men det er jo DØDSVIKTIG at foreldrer pleier seg selv, sitt forhold til hverandre osv., for hvis mor og far ikke har det godt har hvertfall ikke barnet det godt. Ergo forstår jeg ikke hvorfor det skal være noe som helst negativt at grunnen til at man reiser til syden i utg.pkt. er for seg selv og ikke for barnet. Og som andre her påpeker koser som oftest barnet seg også- selv om det ikke vet at det er i syden vs. på den lokale stranda hjemme. Pluss det er sinnsykt mye billigere å reise før barnet fyller to år, så jeg sier reis så mye som mulig mens barnet er lite!

Skrevet

Nå er faktisk ikke grunnen til at vi reiser kun for de voksne, for vi skal ha med en på 14 og en på 4 i tilegg til bebisen som er omtrent 3 mnd når vi har tenkt til og reise.

Så spørsmålet mitt var egentlig ikke hvem vi dro for, men om det er forsvarlig og dra til syden med en bebis på 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...