British 06.10.07 og 23.11.09 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Greit å vite da ungene ikke trenger så veldig mye sukker til å begynne med !! Noen ??
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Hva med å kjøpe naturell-yogurt og blande hjemmelaget fruktmos/bær etc i, slik blir det null sukker. Gjør det til meg selv jeg da med Biola naturell, sunt og godt:-) (barna har melkeproteinnallergi såmingen yogurt til dem)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Bruker som anonym over, naturell med frukt blandet i, hiver oppi det jeg har. Tror vanlig naturell er den med minst sukker, husker jeg sjekket de forskjellige for en stund siden.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Naturell med most pære eller banan i! Kjempegodt!
ScaryMama Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Naturell, men litago er heller ikke så ille...
Bergene Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Slenger meg på de andre og sier natruell ;-). Vi kjøper noen sånne små i 4 pk. fra tine, mild og god står det på. Kjempe god med banan i =).
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg er faktisk såpolitisk ukorrekt at jeg gir ungene mine Yoplait 0,1 % yoghurt, også safari, som er Yoplaits "barneyoghurt" slik Litago er for Tine. Ungene elsker dem, eldste liker også Litago med jordbær, ingen av mine har likt naturell med most frukt eller bær i.....
Gjest Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Hei, hvis jeg var deg ville jeg heller gitt vanlig yoghurt med sukker i da. For Yoplaityoghurten inneholder kunstig søtningsstoff, og det er veldig lite bra for barn. Jeg leste noe om det på mattilsynets sider, men får den ikke til å virke nå. Jeg gir også yoghurt med sukker i, helsestasjonen sa det ikke var noe problem så lenge de ikke lever på yoghurt, og det skal de jo uansett ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Jeg blir så oppgitt over denne sukkerdebatten overalt. Yoghurt, ferskpresset juice, brunost.....alt som da jeg var barn ble regnet for sunt er nå "farlig"......Jeg tror vi om noen år får en eksplosjon av små barn med spiseforstyrrelser, allerede i barnehagen lærer små barn at de ikke skal spise/drikke ditt og datt.... Kan man ikke bare fokusere på å leke mer?? Jeg gir barna mine vanlig yogurt, juice, de får også saft, de spiser syltetøy på brødskiva, ja herregud, jeg har til og med gitt bolle til kveldsmat!!!1 Hjelp, de kommer til å bli smellfeite og dø av feilernæring.....Men når det er sagt,- de får godterier og kaker KUN i helga og når de er på bursdager... De får ikke "Noe godt" mens de venter på neste måltid, de får vente til maten er ferdig, evt får de et knekkebrød å "tygge på".... Jeg tilhører den tro at så lenge barna spiser vanlig mat, har faste måltider og ikke småspiser mellom, så kan de spise hva sm helst av det vi regnet som vanlig mat da vi var små....Vafler og boller er et sunt alternativt til godterier,- og da vil jeg ikke høre at det ikke er bra for barna mine fordi det inneholder ,-grøss,- SUKKER!!! Bekymrer meg mer over om barna får vært nok ute og rørt seg nok i løpet av en vanlig dag....Har selv lidd av spiseforstyrrelser og er livredd for at alt dette overfokuset på HVA vi spiser skal gjøre at noen av mine barn får det... Få tilbake bollebakedager og vaffeldager i barnehagen, kutt ut prat om mat og fedme i barneskolen og fokuser på hvor viktig det er for helsa (ikke vekta!!!!) at man får kommet seg UT og lekt seg litt hver dag!!! Ikke noe skjennepreken til HI som spurte her altså, men er virkelig bekymret over alt dette snakket om sukker i mat og fedme hos barn.. Må da for faen meg gå an å si at det er dagens småspising av godterier hver dag og TV,n og data som er årsaken til at barn blir feite. OG foreldrenes kosthold før de ble gravide...Tror at kosthold kan påvirke våre arveegenskaper slik at to tynne som spiser usunt kan få feite etterkommere fordi de "ødelegger" arveegenskaper med å spise feil... Nei, nå skal jeg gi meg her ) Må få gjort noe fornuftig før vi skal ut og trille ) Ha ei fin helg
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Svarer på siste innlegget her. Jeg må først og fremst si at jeg ikke er enig med deg når det gjelder å gi barna såpass mye sukker som du nevner her og det å gi bolle til kveldsmat. Jeg ville aldri gjort det med mine barn. Men vi er forskjellige og du er sikkert uenig i mange av mine synspunkter vedrørende hva barna skal spise. Slik er det bare. Jeg syns det er viktig med ytterpunkter og at alle sier sin mening. Våres barn er det ingen andre enn oss som bestemmer over. Jeg forstår at du blir provosert over alt snakket om fedme og sukkerinntak da du skriver her at du har selv slitt med spiseforstyrrelser, da er det kun du av oss som vet hva som foregår av tankeprosess oppi dette og det har jeg respekt for. Som sagt, jeg er uenig, men jeg forstår deg likevel! Ha en fin helg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå