Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg skal bynne på jobb i slutten av august,og jeg har lyst til å jobbe 3 dager i uka d første året(Jobber egentli fulltid)Vil jo være mest mulig hjemme med gullet:)Jeg jobber kveldstid,mens sambo jobber dag.Så vi slipper jo å ha henne i barnehage,det vil si at vi vil få kontantstøtte? Har jeg da "lov" til å ha 2 fridager i uka?For d er vel derfor man mottar kontantstøtte,for å få være mest mulig hjemme med de små.Eller kan arbeidsgivern min si at jeg må begynne på fulltid med en gang?
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 tror det er så lenge man ikke har ungen i barnehage så får du kontantstøtte
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Ja,men har jeg rett på å få ha 2 fri dager i uka når jeg får kontantstøtte??
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 dette er fra NAV sine sider om kontantstøtte og beløp du får iforhold til hvor mange timer barnet ditt er i barnehagen i uken : Kontantstøtte Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke) Beløp pr måned 0 3 303 kr. 1-8 2 642 kr. 9-16 1 982 kr. 17-24 1 321 kr. 25-32 661 kr. 33 og mer 0 kr.
Guttemamma75 Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Om du har fri eller ikke har ingenting med kontantstøtta å gjøre... Kontantstøtta får du om du ikke har barnet i barnehage.. Du har krav på permisjon fra jobben i 1 (eller 2??? litt usikker) år etter avsluttet permisjon, men det du spør om er jo egentlig om du har krav på å få deltid.. Her tror jeg regelverket er litt ullent - det sier noe om at så fremst det ikke er til ulempe for arbeidsgiver kan man få deltid i inntil 2 år.... Så med andre ord - dette må du rett og slett spørre arbeidsgiver om..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå