Gå til innhold

Se hit!!Ang kontantstøtte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bynne på jobb i slutten av august,og jeg har lyst til å jobbe 3 dager i uka d første året(Jobber egentli fulltid)Vil jo være mest mulig hjemme med gullet:)Jeg jobber kveldstid,mens sambo jobber dag.Så vi slipper jo å ha henne i barnehage,det vil si at vi vil få kontantstøtte? Har jeg da "lov" til å ha 2 fridager i uka?For d er vel derfor man mottar kontantstøtte,for å få være mest mulig hjemme med de små.Eller kan arbeidsgivern min si at jeg må begynne på fulltid med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er så lenge man ikke har ungen i barnehage så får du kontantstøtte

Skrevet

Ja,men har jeg rett på å få ha 2 fri dager i uka når jeg får kontantstøtte??

Skrevet

dette er fra NAV sine sider om kontantstøtte og beløp du får iforhold til hvor mange timer barnet ditt er i barnehagen i uken :

Kontantstøtte

Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke)

Beløp pr måned

0 3 303 kr.

1-8 2 642 kr.

9-16 1 982 kr.

17-24 1 321 kr.

25-32 661 kr.

33 og mer 0 kr.

Skrevet

Om du har fri eller ikke har ingenting med kontantstøtta å gjøre... Kontantstøtta får du om du ikke har barnet i barnehage.. Du har krav på permisjon fra jobben i 1 (eller 2??? litt usikker) år etter avsluttet permisjon, men det du spør om er jo egentlig om du har krav på å få deltid.. Her tror jeg regelverket er litt ullent - det sier noe om at så fremst det ikke er til ulempe for arbeidsgiver kan man få deltid i inntil 2 år.... Så med andre ord - dette må du rett og slett spørre arbeidsgiver om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...