stineb Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 noen som sliter med dette og har noen gode råd? synes det er så plagsomt og går utover søvn og alt...
siw*ern Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 du får rett og slett for lite oksygen til beina....
stineb Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 vet du hvorfor dette skjer?? synes det er ubehagelig jeg
temine Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 JA!!!!!!! Hadde det sist svangerskap, og kjenner det begynner å komme snikende nå. Fant ingenting som hjalp desverre, men etter jeg la meg måtte jeg slite ut beina og forte meg å sovne mens de var som trettest. Huff...lite hjelp. Er jo noe som heter "Restless leg syndrome", og vet en type parkinsonsmedisin hjelper, emn har ikke undersøkt det enda denne gang. Ser egentlig for meg muligheten til å ta det i svangerskapet som liten, men har som sagt ikke undersøkt. De verste nettene måtte sambo massere bena til jeg sovna, så kunne ha legge seg. Heldigvis kunne eg nesten alltid opp på do ett par ganger i løpet av natta uten at det kom tilbake. Lykke til! Du får rope ut om du finner noe som hjelper:)
Lucky luci Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Innbiller meg at det hjelper med kalktabletterog/eller melk. Dette hjelper også på leggkramper. Hadde skikkelig ofte rastløse ben i første svangerskap, det er ordentlig plagsomt. Nå har jeg blitt flink til å ta kalk og få i meg melk - løper og putter i meg noe av dette hvis jeg kjenner at det begynner.
stineb Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 ja skal si i fra om jeg får noen gode råd,må jo finnes noe for dette gjør meg gal snart hehe
stineb Skrevet 10. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2008 skal løpe å drikke melk,så skal jeg se om det hjelper
temine Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Prøvde i alle fall kalk, magnesium, kalde fotbad, varme forbad, gå lite om dagen, gå mye, støttestrømper og ikke, rød ulltråd rundt anklene (kjerringråd) også gav jeg mer eller mindre opp etter hvert:)
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Ja! Hiv i dere magnesium og kalsium, men det er viktig med riktig forhold hmellom disse 2. Ofte trenger man MER magnesium enn kalsium. Jeg tar en tabelett med Kalsium/Magnesium og i tillegg tar jeg en tabelett med bare magnesium. Ble kvitt kramper og ratløshet UMIDDELBART. På mitt magnesium pilleglass står det et gravide ikke kan ta det, dette er bare tull. Dette er noe de er nødt til å skriv på etiketten. Jeg blir fulgt opp av en naturopat på dette.
Pingpling Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Rastløse ben er kjempeplagsomt og går som regel ut over søvn da det er verst om kvelden og natten. Vanlig at gravide får det, gir seg etter graviditeten. Kan få medisiner mot det men ikke når man er gravid tror jeg. Kan ofte komme av jernmangel så lurt å sjekke det!! Jordmødre snakker om magnesium. Har hørt flere kjerringråd og mange som sier de hjelper. Ullsokk eller ulltråd rundt ankelen og såpe i sengen blant annet.
temine Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Såpe i sengen? Hehe, det er ett av de få rådene jeg ikke har prøvd. Hvor skal den såpa ligge da?
Pingpling Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Nei si det.. I fotenden av senga vil jeg tro?
*nysgjerrigpetra* Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Jeg har restless legs, har hatt det i flere år. Er vel ikke blitt verre i løpet av graviditeten, er bare det at jeg ikke tar medisin mot det nå. Sifrol har jeg brukt, er en parkinsonmed. de ikke vet om barnet tar skade av eller ikke... Så den er lagt på hyllen.. Det er veldig individuelt hva som hjelper for hvem, hos meg hjelper det å gå barbent på kalde fliser før jeg legger meg, ligge bena høyt, ligge kalde omslag rundt o.l. Noen netter hjelper ingenting og jeg ligger våken og irriterer vettet av meg! :/
tato Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Jeg tar magnesiumtabletter om kvelden(viktig), pluss at jeg har kuttet ut koffein. Det hjelper for meg hvertfall. Var fryktelig plaget før jeg begynte med dette. Hadde masse leggkramper også, jeg da. Våket midt på natten med kramper, men det har gitt seg nå.
piami Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Restless legs er en helt vanlig svangerskapsplage.. GHAAAA!!!! Jeg hadde det forrige gang og kjenner at det kommer snikende. Magnesium hjelper.. Men, dere må IKKE begynne med dette uten å snakke med legen først!!! Er ikke helt ukomplisert..
piami Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Jo!! Glemte å si at trening og evnt en liten kveldstur absolutt hjalp meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå