Gå til innhold

Overgangen fra ett til to barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er den så stor som mange skal ha det til? At å ha to er som å ha ti... Jeg tenker at den største overgangen må være fra null barn til ett. Da har man allerede omstilt seg til et liv med barn, og man vet litt mer om hva man går til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det var noen spesiell overgang fra ett til to...og de er tette i alder også, 16 mnd.

Vet ikke om jeg har vært heldig, men som du sier, må jo være størst overgang å få barn i det hele tatt ;)

Skrevet

Når den minste er blitt så gammel at h*n kanbevege seg rundt uten hjelp begynner det ta seg skikkelig opp.

JA, det er mye mer enn dobbelt så travelt vil jeg påstå. Er 16 mnd mellom mine da, ekstra travelt.

Når jeg bare har den ene hjemme føler jeg at det er ferie;)

Skrevet

Nå er minste min "bare" 2 mnd, men jeg syns forandringen fra 0 til 1 var mye større enn fra 1 til 2 ja.

Skrevet

Jeg har to jenter, og omstillingen til to barn var definitivt ikke så stor som det var til å ha et barn. Uansett, min jobb med barn og alt jeg hadde lest, min forberedthet i ft alder, utdanning, jobb, økonomi, hus ect; DET Å FÅ BARN VAR ET SJOKK!

Skrevet

Jeg synes det var utrolig slitsomt i starten, fordi det var vanskelig å møte behovene til en treåring og en nyfødt samtidig. Ikke noe problem når mannen var hjemme, men hjemme alene ved leggetid var ikke så kjekt...

For å si det sånn, førstemann skrek aldri alene i vippestolen i ti minutter da han var to måneder gammel.

Det måtte pent andremann finne seg i, siden ikke førstemann av og til måtte bli prioritert.

Men nå som de er tre og seks år, er det vel i grunnen ikke mer slitsomt med to enn med en. De leker jo sammen, og underholder hverandre (og oss!) veldig mye.

Skrevet

Synes overgangen fra 1 til 2 var størst. For når vi før kunne dele oss slik at en tok gutten og en husarbeid evt slappe av.., må vi nå ta oss av et barn hver i enkelte situasjoner. Og det var litt uvant, spesielt for sambo tror jeg..

Skrevet

Synes overgangen er størst fra 0 til 1 barn. Men så har jeg også merket i det siste, nå når mini har blitt større at det er mer krevende etterhvert. Og verre skal det bli, for har termin med gutt nr 3 om 5 uker =P Lille er 3,5 og Mini er 1,5...

Skrevet

Jeg syns de første 3 - 4 mnd etter at minsten var født var veldig vanskelige og slitsomme. Mye gråt og sliten mor.

Nå er de 3,5 år og 15 mnd, og livet er mye bedre.

Skrevet

På en måte er det slik at det er veldig mye med to barn... men som du selv sier: den største overgangen er fra ingen til ett. Jeg syns i hvert fall det :) Med nr to er man liksom litt kjent med hva det innebærer å ha småbarn :)

Skrevet

Syntes ikke at det var stor overgang. Men nå når barna er(for å være helt eksakt) 4år 7mnd og 2år 9mnd så kan de være som 15 unger iblant.

Skrevet

Synes overgangen fra 1 til 2 ar ganske stor jeg, satt der med dårlig samvittighet over begge to... Storesøs. var kjempesjalu, lille-søs fikk ikke like mye oppmerksomhet som storesøs fikk da hun var spedbarn, ergo mor fikk svart samvittighet.

Er 1.5 år mellom mine, og det er jo ekstra slitsomt med ti å skifte bleie på, to å bære opp trappene etc. Men etter 6 mnd tid var det mye lettere, nå er det jo en lek:-)!

Skrevet

har vært tobarnsmor i fire mnd, og jeg koser meg skikkelig og er litt overrasket over hvor fint det går. Var forberedt på "to er som ti"..men synes det var mye mer slitsomt med bare en. Nå har min nr to vist seg å være en solstråle av de sjeldne, er forberedt på at travlere tider kan komme, men jeg elsker å sulle hjemme og har faktisk aldri bakt og vasket så mye som etter at nr to kom;-) Den største har halv plass i barnehage og er der annen hver dag.

Den største er to og et halvt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...