Bibi m/2 nå (",) Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg gir for det meste middagsglasser....føler det er trygt....men har jo lyst og gi han litt av "vår" mat og....hva gir dere deres små av hjemmelaget ? =)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Går mest i middagsglass her også. Men annen "vanlig" middagsmat hun liker godt er fiskekaker, fiskeboller i hvit saus og spaghetti. Ellers er nok brødmat favoritten - er oppe i 2 brødskiver til frokost nå, hahaha. Helst med leverpostei, men Litago sin prim er også god. Hun er 9,5 mnd.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Moser dere fiskekakene el små biter ?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Ja, varmer de opp litt og gir henne biter (sånn som brødskiver) - så store som sukkerbiter omtrent :-) Hun digger det, spiser en hel fiskekake på null komma niks!
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Hehe...har hun mange tenner kanskje ? Min har bare 3 nede han
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Nja, to oppe og to nede har hun! Men en reser på å mose maten mellom gommene på siden ;-) Synes det er mye morsommere å spise mat/biter enn grøt og mos...
Psyche Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Gir foreløpig bare middagsglass..hun har fått smake vår mat, men da brakk hun seg og spyttet det ut igjen. Tenkte å prøve med vår mat igjen om en stund.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Vesla her vil helst spise det vi spiser, og hun får stort sett alt også. Jeg prøver å salte maten mindre enn vanlig. Men hun spiser alt vi spiser nå, bortsett fra vanlig melk. Men hun får yoghurt, brød med leverpostei, prim, kaviar, makrell i tomat, smøreost... Og av middag har hun spist fiskeboller, kjøttkaker, pannekaker, kjøttboller, pølser, fisk, spaghetti, lasagne, pizza...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 å gud hvor mye forsjellig deres små spiser da. min spiser kunn litt skive og litt grøt han. glass liker han ikke og heller ikke hjemmelaget mat. Fisk fikk jeg beskjed om å ikke gi før 1 år. føler meg helt fersk jeg. hva kan de spise og ikke spise? hs sir noe mens andre sier noe helt annet igjen. pølser og anndre blanda produkt fikk jeg også beskjed om å ikke gi. huff
Gjest Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Jeg spurte på helsestasjonen ved 9månederskontroll. Hs sa da at man ikke skal gi melk før 1år, men at de nå kan spise alt.... Så jeg har psøvd meg frem med litt forskjellig, og jenta mi elsker å spise det vi andre spiser... Hun får selvfølgelig også grøt ennå...
smuttiluttans mamma Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Min 10 måneders jente spiser også det meste nå, men jeg lurer på hvor mye mme de skal ha i tilegg? Ammer henne bare om morningen nå. Får grøt til frukost, brødskive til lunsj, middag og grøt til kvelden.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Gutten vår spiser grøt til frokost, en yoghurt og et halvt knekkebrød til lunch. Et middagsglass til middag og grøt til kvelds. Han får gjerne et fruktglass også ila dagen. På kvelden får han pupp, men ellers får han 250ml NAN når han står opp, og det samme en gang til ila dagen.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 De skal ha ca. 6dl melk ila en dag når de er på denne alderen. (husk at det er melk i grøten også)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Anonym som fikk beskjed på hs at de ikke skal få fisk før ett år- det selges jo fiskeretter på glass fra 6 mnd! Så det stemmer nok ikke:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå