Gå til innhold

lammeskinnspose for varm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lammeskinnspose, når er den for varm? termin 27.april. Har også en pose med andedun, til vår/sommerbruk? er jo førstegangs og helt grønn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er individuelt. Jeg hadde en deilig lammeskinnspose til 1.mann som er født i midten av november, men måtte bare slutte å bruke den, han ble alt for varm av å ligge i den, selv om det var midt på vinteren..  (bor på sørlandet så har ikke så mye minusgrader, men alikevel) Gikk over til å legge han i ett ullteppe i en termopose.

Jeg vil tro at i slutten av april er det nok med den andedunsposen.

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med pose i mai, uansett hva slags type pose det er. Husk at babyen fort blir overopphetet, og foreldre flest er fryktlig opptatt av at babyen ikke skal fryse, når den i realiteten har det for varmt. Gå på Karl Johan en varm maidag, og du ser drøssevis av fedre i t-skjorte trille barn i voksipose med regntrekk....

Prøv deg fram, og husk på at babyer er varme. Er ikke noe mer hokus pokus enn det. Hilsen mamma til fire!

Skrevet

Jeg tenkte å bare bruke underdelen på posen til å ligge på, også dyne til å ha oppå..? Vanskelig tid denne våren

Skrevet

Hehe. Utrolig bra observert, Fjompeline.

Man ser det ganske ofte, jeg. Det er lunt i vonga, så man bør ha lag på lag.

Ullteppe innerst og en dyne oppå holde i massevis, så kan du dra vekk dyna eller teppet alt ettersom hvor varmt det blir på dagen.

Pose er i hvert fall ubrukelig, uansett hvilken type, med mindre den er helt åpen så lenge det er vårjakkevær, hvis du spør meg.

Skrevet

Jeg vil anta at du har en bag på vogna og da tenger du egentlig ikke noen pose på vår/sommer/tidlig høst. Husk på at det er GODT og LUNT nedi der, i allefall hvis vindtrekket er på. Da trenger du ikke mer enn en dyne og et teppe som du kan legge i/fjerne ved behov, som hun over skrev.

Klassisk nybegynnerfeil (been there...) er å pakke på lille nurket noe så aldeles og dyne og det hele, selv om sola steker og du går i T-skjorta selv. Trikset er å kjenne i babyen sin nakke om den er for varm eller passelig.

Jeg fikk min førstefødte dn 27. april!

Skrevet

Førstemann kom i mars, brukte da dyne, posen tok jeg i bruk når høsten kom.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...