_mariann_ Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg har en lammeskinnspose, når er den for varm? termin 27.april. Har også en pose med andedun, til vår/sommerbruk? er jo førstegangs og helt grønn:)
april08baby Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Tror dette er individuelt. Jeg hadde en deilig lammeskinnspose til 1.mann som er født i midten av november, men måtte bare slutte å bruke den, han ble alt for varm av å ligge i den, selv om det var midt på vinteren.. (bor på sørlandet så har ikke så mye minusgrader, men alikevel) Gikk over til å legge han i ett ullteppe i en termopose. Jeg vil tro at i slutten av april er det nok med den andedunsposen.
Fjompeline Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Jeg ville vært forsiktig med pose i mai, uansett hva slags type pose det er. Husk at babyen fort blir overopphetet, og foreldre flest er fryktlig opptatt av at babyen ikke skal fryse, når den i realiteten har det for varmt. Gå på Karl Johan en varm maidag, og du ser drøssevis av fedre i t-skjorte trille barn i voksipose med regntrekk.... Prøv deg fram, og husk på at babyer er varme. Er ikke noe mer hokus pokus enn det. Hilsen mamma til fire!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg tenkte å bare bruke underdelen på posen til å ligge på, også dyne til å ha oppå..? Vanskelig tid denne våren
Smånetta 14.mai Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Hehe. Utrolig bra observert, Fjompeline. Man ser det ganske ofte, jeg. Det er lunt i vonga, så man bør ha lag på lag. Ullteppe innerst og en dyne oppå holde i massevis, så kan du dra vekk dyna eller teppet alt ettersom hvor varmt det blir på dagen. Pose er i hvert fall ubrukelig, uansett hvilken type, med mindre den er helt åpen så lenge det er vårjakkevær, hvis du spør meg.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jeg vil anta at du har en bag på vogna og da tenger du egentlig ikke noen pose på vår/sommer/tidlig høst. Husk på at det er GODT og LUNT nedi der, i allefall hvis vindtrekket er på. Da trenger du ikke mer enn en dyne og et teppe som du kan legge i/fjerne ved behov, som hun over skrev. Klassisk nybegynnerfeil (been there...) er å pakke på lille nurket noe så aldeles og dyne og det hele, selv om sola steker og du går i T-skjorta selv. Trikset er å kjenne i babyen sin nakke om den er for varm eller passelig. Jeg fikk min førstefødte dn 27. april!
Piamor Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Førstemann kom i mars, brukte da dyne, posen tok jeg i bruk når høsten kom.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå