Gå til innhold

Pc bruk/stråling og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skadelig med stråler fra pc`en på babien? går det evt an å kjøpe noe som skal beskytte magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke skadelig.

For å sette det litt i perspektiv: alle de strålene du får på deg i løpet av 1 år med laptop er akkurat den samme mengden med stråler du får ved å ha en 20 minutters samtale med mobilen (uten handsfree).

Er du litt bekymret så ha heller laptop på bordet.

Skrevet

Dette er det største tøvet jeg har hørt. Må bare være litt streng nå. Ikke meningen, men må bare få avverget dette. En laptop utgir MYE MER stråling enn en mobiltelefon. Gutter blir advart mot å gå med telefon i lommen, grunnet fare for å bli steril. Helt siden jeg var liten har min far advart meg sterkt, og faktisk blitt skikkelig irritert på meg hver gang jeg har hatt laptopen på fanget. Dette i frykt for at jeg ikke kunne blitt gravid. Vil påstå han har ganske peiling på data da han har jobbet med det i 30 år.

Skrevet

Det er ingen som vet helt sikekrt hvor skadelig verken mobil eller laptop er. F.eks. :iMljøvernforbunder vil forby trådløse nettverk pga ingen vet hvilke konsekvenser strålinger kan medføre

Alt med måte - men sikekrt lurt å ikke sitte med laptop i fanget! Dette er ikek bra for deg eller for laptop!

Skrevet

Daily, det er en forskningsrapport som viser til det jeg sa.. Ikke mitt ord ;)

Jeg jobber med IT og vil påstå at det stemmer så jeg har litt peiling på hva jeg snakker om jeg og ;)

Men for all del, er man hellig overbevist om at laptop er livsfarlig så er det bare å ikke ha den på fanget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...