Gå til innhold

hva syns dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten/stor jente på snart 4 mnd. den siste mnd har hun sovet hele natten, ikke trengt ett nattmåltid. dette har gått som smurt. nå den siste uken har hun begynt og våkne kl 5 for ett extra måltid. jeg har da nå bestemt meg for å gi henne litt grøt (i dag), for å se om det er mer mat/næring hun trenger.

jeg har lest at man bare skal starte med én tesje, men lillemor spiste en spisesje. hun syns det var veldig godt og brydde seg ikke særlig om konsistensen.

er det sånn at man ikke skal gi babyer for mye, eller er det skrevet de mengdene for at babyer kansje ikke vil spise maten de blir introdisert for....???

det er sikker mange individuelle svar, men hva har dere erfart med deres barn. og når og hvorfor startet dere med grøt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville startet rolig.. Men du kan jo øke gradvist.. Altså du behøver ikke gi en teskje i mer en noen dager.. Grunnen er jo at man må først sjekke om tarmene ( magen ) til den lille er klar for kraftigere kost.., ikke om det er slik at den vil ha eller ei..

Skrevet

min lille blir 4 mnd om 6 dager, og jeg har begynt å gi han grøt. jeg har forstått det slik at det med å bare starte med litt er for at man skal se om de reagerer på maten. jeg gikk fra en skje til full porsjon på en uke. når jeg så at han digget det, og at han ikke fikk noe reaksjiner på det:) har oxo begynt med middags glass og mini er stooor fornøyd:)

Skrevet

'reaksjoner* hehe

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Du skal starte rolig med grøtgivingen..så tynn som velling til å begynne med..de små magene er ikke vant til mat må du huske. Og øk gradvis! Svært få babyer som ikke elsker grøt til å begynne med,så det er på grunn av tarmsystemet og magen ja:)hilsen

Skrevet

vil bare legge til at grøten jeg ga henne var veldig veldig tynn.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

..bedre å holde litt igjen enn å pøse på bare for babyen din liker det. Her økte vi ca en tskje om dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...