Gå til innhold

Dere som kan bidrag må hjelpe meg her!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig fortvilet!!

Min mann og x-en har fått fastsatt nytt bidrag. Dette bidraget er skyhøyt pga at han ikke har fått samværsfradrag for det som vi faktisk har barna. Ene barnet er hos oss fra 2-3 helger hver måned.det andre noe mindre..

Grunnen til at vi ikke har fått det er at biomor rett og slett har løyet om samværet!Ja,en skal kanskje være forsiktig med å bruke det ordet,men i dette tilfellet er det faktisk sant.

Hun ønsker ikke å gi en samværsavtale, og dermed blir samværet satt til 0. Hun ønsker heller ikke å gi noen avtale,selv om det skulle vise seg at barna ønsker en avtale om fast samvær. De er så store nå at de kan høres i en slik sak,men vi har ikke gjort det ennå.

Finnes det noe vi kan gjøre for å dokumentere det samværet vi faktisk har?Holder det å vise f.eks bilder dersom vi har det?eller må det foreligge en avtale?'

eneste utvei er vel kanskje advokat...men det har vi ikkke råd til.

Hva bør vi gjøre?Bør vi f.eks be om ending av bidrag om et par måneder, og i mellomtiden sørge for å dokumentere det samværet vi faktisk har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dokumenter at ungen har vært hos dere. Gjerne med bilder ol, vitner kanskje.

Det der er rått parti. Hvis den ene parten nekter å skrive under på samværsavtalen blir samværet satt til null og bidraget deretter

Dette opplevde vi selv. Mor nektet å skrive under på avtalen fordi hun ikke fikk det akkurat slik hun ville. Bidraget ble satt til om det var 0 samvær selv om far hadde ungen som vanlig.

45 000 i advokatutgifter kostet det oss å få mor til å skrive under.

Om vi betalte 45000 på en gang eller over tid pga altfor høyt bidarg gikk ut på ett.

Men det er RÅTT parti.Far ville aldri ha nektet å skrive under fordi han vil ikke betale mer enn han må, mens biomor har alt å vinne på å nekte...

Jeg er imponert over de nye bidragsreglene

Skrevet

HI her...

45 000 fy søren,det er mye penger!!Så mye har ikke vi!

HVilke vitner kan brukes da?de bør vel ikke være i familie med oss...skal vel kanskje være upartiske?

Det rare er at vi og biomor VAR enig om samvær.Men plutselig 1 måned etterpå mente hun at samværet hadde halvert seg!!helt plutselig!Selv om ingenting var forandret. og vips var over 1500 i samværsfradrag borte!

Skrevet

Klag før klagefristen går ut!

Ring NAV og forklar situasjon, spør hva de trenger av dokumentasjon for at samvær faktisk finner sted.

Har også en bekjent som havnet i den situasjonen, barnet hans gikk da på SFO slik at SFO kunne dokumentere at far hentet barnet. Etter at min bekjent leverte inn dokumentasjon til NAV kontaktet de barnemor som til slutt tilsto at far hadde samvær. Så alt ordnet seg der.

Rett skal være rett! Lykke til.

Skrevet

HI HER

Nå har vi gått i gjennom alt vi har av sms og bilder. så langt vi kan se kan vi på denne måten dokumentere at samværet er slik vi hele tiden har hevdet. Men svakheten vår er at vi f.eks på den ene helgen kun har en sms fra barnet om at "nå er jeg fremme hos deg".

Vi har ingenting fra hele helgen bortsett fra dennne sms. Er Nav strenge når det gjelder slik?

Og vil dette hjelpe oss i en klage?

Skrevet

Hadde eg vært dere HI, så hadde eg ringt NAV og bedt om et møte i forhold til bidraget. Ta med det dere har av dokumentasjon så vil dere få svar på om det holder eller eventuelt hva annet dere må komme med.

Blir helt umulig for oss å svare på egentlig.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...