tittentei... Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 ??hvilke grønnsaker?? hvor mye av hver,feks potet,gullerøtter?? Har/hvilken urter oppi??
Spirevipp med go`gutten Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Jeg lagde en middag som det ser ut til at gutten min liker. Kokte to poteter, en gulrot, litt kålrot (ca like mye som gulrot) og 300 gr svinekjøtt. Dette moste jeg i hurtigmikseren sammen med litt av kokevannet. Så smakte jeg det til med en ss olje, litt peper og ca en ts oregano som jeg knuste mellom fingrene. Skal prøve å lage middag uten potet neste gang, for jeg leste at det egner seg dårlig til å fryse (ikke rart han ikke likte maten lenger etter den var fryst..)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Har ikke prøvd selv ennå men har tenkt å koke epler og mose de til fruktmos.
tittentei... Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Takker for svaret:) Ja,jeg tenkte også det med poteter.Til oss kan vi ikke fryse potet.Blir noe rart med poteten da,hehe.Ikke spisende.Men vis man blander alt,så vet jeg ikke.Men 300 gr kjøtt til 2 poteter,er ikke det mye???Jeg vet ikke.Tru eg må rundt og lete etter oppskrifter.Er galt når vi kan lage ,og ikke bare kjøpe. Jeg prøvde noe idag.Jeg tok laks,potet og gullerot og moste.Fryste det,så håper det er godt nåkk etterpå.Jeg moste det med mme!!
Gullsnoppen Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Potet, gulrot, purre, løk, paprika, brokkoli, pastinakk, søtpotet, sellerirot, vårløk, tomater, ris, pasta, svinekjøtt, kylling, kjøttdeig (uten salt), torsk, laks, makrell, oregano, dill, timian... Her går alt rett ned i det store sluket til sønnen min! Har ikke opplevd problemer med å fryse noe som helst (verken angående konsistensen eller dårlig mottakelse). Har vel sånn sirka 1/3 kjøtt, resten grønt.
tittentei... Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Hehehe!!er bra dem er så glad i mat.Du mente 1/3 kjøtt,resten grønt med poteten-hehe:) kan dem ha løk???
Gullsnoppen Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Ja, det blir litt tilfeldige mål fra gang til gang, avhengig av hva jeg har liggende. Men rundt 1/3 kjøtt, 1/3 ris/pasta/potet, 1/3 andre grønnsaker. Har tatt i løk ja, kokt sammen med resten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå