Gå til innhold

Ahhh...vondt i mageregionen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt et lite "anfall" av vondter i mageregionen. Må ligge helt stille til det gir seg. Skikkelige stikkinger i området rundt livmoren. Akkurat som om det skjærer til, varer ikke mange sekundene, men likevel ubehagelig og vondt. Er nok helt normalt, mye som vokser og strekker seg, og skulle bare mangle at jeg ikke merker det. (17+0 i dag) Men, blir bare så frustrert. Måtte bare få det ut. Flere som har det sånn, at man merker at man vokser og tøyes i alle retninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg hadde akkurat et slikt "anfall".. skikkelig vondt og ubehagelig... =/

jeg er 13 uker i morgen... er nok mye som vokser og strekker seg ja..

men er ikke så ofte det kommer hos meg,ivertfall ikke enda...kanskje annenhver dag nå siste uka... husker det var sånn i uke 9 også..enn med deg? :)

Skrevet

Kjente det godt da jeg var i uke 8-9, og senere i uke 12-13. Så det er vel et tegn på at man ikke vokser like mye hele tiden, ikke i like stor grad. Det er heldigvis ikke like ille hver dag, eller gjennom hele dagen. Det er jo et godt tegn at magen vokser, så bør vel ikke klage :-)

Skrevet

Har det på samme måte som du beskriver, og er 17+4 i dag. Hadde også endel strekninger tidlig i 1.tri (disse var da kraftigere), for så å gi seg litt igjen. Tror nok at det er normalt, men man kan bli fort nervøs enten det er der, eller blir borte;-)

Får du også en slags tyngdefølelse nederst i magen? Kjennes noenganger som en murstein som ligger der. Har hatt det sånn i 4 dager nå, men gitt seg mer i dag. Begynner å bli vant til det nå da, da det har kommet og gått hele tiden, så er ikke så bekymret, men er allikevel fint å få bekreftet at andre har det på samme måte...

Ble også konisert for 3-4 år siden, og håper ikke det har noen betydning for svangerskapet og disse "vondtene".. Skal til lege imorgen, så får høre litt mer med henne da.

Hvordan er formen din ellers? Jeg er fortsatt veldig kvalm, trøtt og sliten... Hvor blir det av dette 2.trimesteret som skulle være så bra? Men, men, det er aldri så galt at det ikke er godt for noe;-)

Skrevet

Jeg har det akkurat likens! Særlig denne tyngefølelsen i magen! Kjennes akkurat som en murstein inni der ja! Godt å se at det er flere som har det sånn! Sa legen din noe om dette? Lurte på om jeg skulle ringe min lege og høre om han kan ha peiling på dette...

Skrevet

Vet ikke om jeg har det på samme måte som deg, men kjenner av og til en slags tyngdefølelse i magen, det kjennes mer ut som om hele magen blir tung, spesielt på kvelden, men det er ikke sånn "luft i magen tung". Er borte igjen om morgenen.

Godt å vite at det er flere som har de samme ubehaglighetene og vondtene, det nok mange av de i forskjellige varianter.

Kan av og til merke litt stikking i underlivet også, og nysing blir ofte etterfulgt av et lite "au". Knyter seg i livmoren da, kjennes ihvertfall sånn ut. Flere som kjenner til dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...