Gå til innhold

hvilke rolle har en fadder?


Anbefalte innlegg

Skrevet

?? hva er det den skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dåpen mener du? Hos oss var han som bar (gudfar heter det vel) med oss i det rommet hvor vi skiftet til dåpskjolen og gikk inn sammen med oss. Hele gjengen (4 faddere til sammen) var med opp til døpefonten sammen med oss og stod der til presten var ferdig med å ta vann på hodet til mini og si det han skulle si osv... så gikk vi ned igjen. Det var vel det...

:) Dåp er koselig!

 

Og utover det har man jo et "ansvar" for å delta i barnets liv. Men når det er sagt, vi som foreldre er også veldig opptatt av at gutten vår skal treffe fadderne sine så ofte som mulig. Hos oss er det ikke noe problem siden 3 av de er i nær familie (min samboers onkel og tante og min kusine), og hun siste er bestevenninnen min. Han jeg er fadder for er søskenbarnet mitt, og jeg passer på å treffe han og familien når vi er i hjembygda, samt å treffe de når de er her i byen hvor vi bor. Kjøper også gave til han til bursdag og jul som er bare fra meg og min familie (til de andre søskenbarna mine "henger" jeg meg på gavene fra foreldrene mine...). Han blir 10 år i dag. Synes det er koselig å tenke på at jeg er fadderen hans (luemor kaller vi det - tok av han lua under dåpen). Husker jeg var kjempestolt den gangen han døpte seg, jeg var jo bare 14 år :)

 

Oi.. ble et langt svar :)

Skrevet

Står litt om det på www.daapssiden.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...