Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns alltid at barnesykdommene har vært en forbannelse, fordi det er så urettferdig at det skal finnes sykdommer som verden forlanger at barn SKAL gjennomgå. Forkjølelse og influensa kan alle få, både barn og voksne får det. Mens barnesykdommer er sykdommer som er meningen at bare barn skal ha, og voksne er så slemme at de ønsker at barna skal få det. Heldigvis er det bare noen få barnesykdommer igjen nå som er vanlig her i landet, vannkopper og fjerde barnesykdom er de barnesykdommene som er de vanligste. Meslinger, kusma, røde hunder og kikhoste er ikke lenger noe de fleste får fordi der vaksine mot de. Men jeg syns det er urettferdig at det finnes sykdommer som barn skal igjennom, forkjølelse og influensa rammer alle aldersgrupper så der er det ingen urettferdighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er jo bra at de får disse relativt ufarlige for oss, men ubehagelige, sykdommene mens de er barn da. De er visst ganske mye verre en del som voksne. Å bygge opp immunforsvaret er vel ikke så ille?

4. barnesykdommen f.eks. syns jeg virkelig ikke var så ille når lille vampyr hadde den:)

Skrevet

Er jo forsåvidt ikke slik at vi voksne har laget disse sykdommene bare for å være slemme mot barna heller da.. :)

Skrevet

det er ikke fordi at barna skal være syke og ha det vondt at de skal ha det, men fordi at noen kan ha barnesydommer nesten uten plager som barn, mens man blir veldig syk og dårlig om man får det som voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...