Gå til innhold

Å slutte med bleie på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vekket dere dem på natten? ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Vesla var tørr på dagen for 10 dager siden og på natta for 3 dager siden, men vekker ikke nei!

Skrevet

Ikke i det hele tatt.

Etter min mening er det meningsløst å slutte med bleie før de er i stand til å holde seg tørr hele natten.

Skrevet

Aldri, må man vekke dem så er de ikke klar for å slutte med bleien etter min mening. La den være på til barnet er klart og enten holder seg hele natten eller våkner selv for å gå på do. Det er ikke uvanlig å bruke nattbleie helt opp i 5-6 års alder faktisk...

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Det anbefales vel å vente til bleien er tørr natten over. Vi vekket i ti-tiden en periode, det gikk bra, men det ble ingen framgang, så vi sluttet etter hvert. Nå ser det ut som om det nærmer seg...

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle vekke henne da jeg gikk og la meg for natten. Hun har vært tørr på dagtid i snart to år og er nå akkurat fyllt 4 år.

Det har vært dager hvor bleien har vært helt tørr, så jeg føler at jeg vil gi det en sjanse nå..

Skrevet

Du kan jo prøve så klart, men ikke lag noe nummer ut av det og ikke vekk henne! det lager bare en veldig dårlig vane for henne. Min eldste sluttet også tidlig med dagbleie, men var 4 år og 2-3 mnd før han var klar til å slutte med nattbleien. merket det på at han hadde helt tørre bleier hver eneste morgen 2-3 uker i strekk, da tok vi den av, aldri hatt et eneste uhell siden :-) Tror man tjener mye på å vente til barnet er helt, helt klart jeg.

Skrevet

jenta vår blir lat når hun får på seg bleia, da tisser hun i den både på kvelden og på morgenen.. Når prøver vi å slutte, hun har veldig lyst selv, men har tisset på seg to netter på rad.. Legger en engangskladd (for dere som er i helsevesent) under lakent.. Kommer ikke til å vekke henne, får bare se hvordan det går..

Skrevet

Da er det bare å krysse fingre og dra seg i øra for at det går bra :-)

Skrevet

Datteren vår hadde vært tørr om dagen lenge, men brukte fortsatt bleie om natten i sommer (da var hun litt over 3 år). Men... problemet var at vi gikk tom for bleier mens vi var på ferie, og vi fikk ikke tak i nye. Derfor måtte vi vekke henne om natten for at hun ikke skulle tisse på seg. Hun var så stolt av at hun hadde slutta med nattbleie at vi ikke kunne begynne å bruke det igjen da vi kom hjem fra ferien:o)

hehe... Vi vekte henne i 23-tida om kvelden + rundt kl 02 på natten de første månedene. Nå tar vi henne på do en gang før vi legger oss, sånn i tolvtiden hvis ikke hun har vært på do selv:o)

Tror vi kan slutte å ta henne på do om natten snart, for det er ikke mye hun tisser=) Hun blir 4 år i slutten av april.

Jeg kan jo legge til at vi nesten regnet med at det skulle ta lenger tid med henne siden både jeg og mammaen min tisset på oss om dagen frem til vi var 5-6 år gamle... Broren min tisset på seg om natten frem til han var rundt 8 år, og pappaen min tisser fortsatt 5-6 ganger om natten!! Ingen leger som har funnet ut hvorfor, så han har bare slått seg til ro med at han må opp 5-6 ganger hver natt;o)

Skrevet

Hei! Ser det er veldig mangen som er mot å vekke ungen, men det fungerte veldig bra for oss i overgangen frå nattbleie til å sove uten. Me løfta dei bare på do i søvne, dei tissa, og rett i seng igjen. Holdt vel på med det i ca ein måned, før me kutta med det. Her slutta eine med bleie 2 og 3mnd og andre 2 og 8 mnd, og ingen av dei har tissa seg ut i senga.

Ville ha prøvd meg fram, ingen fasitsvar på hvordan det fungerer for ditt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...