Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gav jenta mi på 6 mnd velling i kveld.1 ts grøtpuver i 100 ml melk.Hun blir ellers aldri mett om kvelden.Hun er 6 mnd.3 mnd korrigert.Er jo litt tidligt da,men er ikke kjekt om hun skal legge seg sulten heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3,5 mnd korrigert (6,5 ukorrigert) begynte vi med grøt. Det likte ho så godt, så ho var tydelig klar for mer fast føde.

Etter det har vi bare trappet opp så fort vi kunne.

Skrevet

Vi begynte når sønnen vår var ca 3mnd korrigert (6mnd ukorrigert)..

Det var for litt over en uke siden og har gått veldig fint! Får tre til fire teskjeer med grøt (vanlig konsistens) og litt sviskepure for å regulere magen!

Skrevet

Vi begynte med grøt da han var 5,5 mnd. korrigert (7,5 fra fødselsdato). Han la på seg greit av bare mm så da var det ikke noen grunn til å starte tidligere.

Skrevet

Vi begynnte med grøt 3 mnd korrigert, 5 1/2 mnd ukorrigert.

Skrevet

Nå anbefaler de å forholde seg til fødsels dato, og ikke termin dato.

Det var den beskjeden jeg fikk på ahus i mai 07.

DEt har gått kjempe bra medd sønnen min som ble født 3 mnd. før tiden.

Litt treig til å venne seg til smaken, men fordøyelsen har vært grei:)

Han måtte ha nutramigen mme når han var nyfødt, pga. nan var for tøft for fordøyelsen, men startet med vanlig melk når han hadde fylt 1 år uten problemer

Skrevet

Vi har alltid fulgt korrigert alder, og begynte med grøt ca. 5,5 mnd korrigert uten hell. Var nærmere 7 mnd korr. før hun ville begynne å spise noe fast føde i det hele tatt.

Aldri vært noe glad i mat :)

Skrevet

Vi begynte da han var 4 mnd.

Da hadde han tydelig behov for mer enn bare melk.

Skrevet

Hun fikk litt innimellom uken før hun ble 6mnder ( jeg korrigerer ikke alder), fast fra hun var 6mnder.. etter et par uker sluttet hun plustelig å spise grøt, måtte da begynne med brød, nå tar hun noen naturell grøter på kvleden, ellers går det mest i brød :) (hun er 7 1/2mnd straks :D

• 1 måned senere...
Skrevet

Begynnte for 4 dager siden. Min lille sønn er født 10 uker før tiden, og er nå ca. 4 1/2mnd. Sisste mnd har jeg ammet ca hver time fra kl 14-20, og gutten spiser like mye hver gang. gått opp 200g i uka, så ikke noe å si på melka, bare veldig sulten. Veide 870g da han kom, nå er han snart 4 kg!! hørte på helsestasjonen før jeg starta, de sa jeg kunne prøve det, for da fikk vi mer ro begge to. Han syns det er kjempe godt, og gir han litt tynn av 1ss grøt blandet med morsmelk hver ettermiddag. Merker har er mer rolig og fornøyd, og sover stort sett hele natten. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...