Mamman til Astronauten Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er gravid, har så lyst på bæresjal til den nye babyen, fordi jeg fikk aldri helt sansen for Babybjørnen vi kjøpte sist gang... Noen tips? Hva bruker dere som dere vil anbefale?
Bergene Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Det finnes mye forskjellig bæretøy. Ville absolutt gått for sjal til en nyfødt ja (foretrekker jeg), dette fordi sjal gir så god støtte til en liten baby. Det kreves litt øvelse å få sjal skikkelig til, men det er mye annet i livet som er vanskligere for å si det slik ;-). Etter noen ganger med øving er det lekende lett. Sjal er utrolig behagelig å bære med og kan knytes på mange ulike måter. Det finnes to ulike typer sjal, elastisk og vevd. Elastisk sjal: Er som navnet sier elastisk, veldig mykt og deilig er det også. Noen syns at dette elastisk er lettere for nybegynner å få til å knyte. Vi begynte med elastisk sjal (moby wrap hadde vi), men gikk over til vevd når hun var 5 mnd. For om jeg skulle bære lenge begynte det da å bli tungt med elastisk. I teorien kan man bruke elastisk til ca 12 mnd, men etter at ungen har blitt rundt 5 mnd. er det best å bruke vevd, elastisk egner seg fra da av helst til kortere stunder. Vevd sjal: Litt stivere stoff en elastisk, men blir mykere etterhvert. Man kan bruke det til ungen er 3-4 år om man vil. Finnes utrolig mange typer og farger, kjempe mange fine! Hvilken type elastisk kan jeg bare anbefale et som heter moby wrap da jeg ikke har prøvd noe annet, men vi var fornøyde med det hvertfall ;-). Ang. vevde sjal er girasol veldig myke, fine og rimelige vevde sjal, samme med storchenwiege, disse to typene er mine favoritter (uten at jeg har prøvd alle som finnes). Tror du egentlig bare kan velge et sjal du syns er fint jeg, de fleste er nok gode ;-). Vil anbefale deg å sjekke tettinntil.no ;-).
Yo&La+spire Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Vil anbefale deg å kjøpe et vevd sjal brukt! Eg har en didymos indio som eg kjøpte rukt på thebabywearer.com (kjempebillig med lav dollar nå) og det er helt hærlig.... veldig mykt og godt. Har også et storchenwiege som eg liker, men det er kjøpt nytt og derfor ganske stivt enda. Mine to favoritt sjal:) Ellers har eg prøvd ellaroo, men det ble litt tynt og derfor ubehagelig å bære med (mye presspunkter) og girasol som også er et supert sjal (og ganske rimelig). Masse å velge mellom ja, så du må nesten bare kaste deg uti det. Kjøper du brukt er det også billigere, og dersom du ikke er fornøyd med sjalet kan du alltids selge det igjen. Også tettinntil.no har bruktforum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå