snuppi har blitt storesøster Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg har for første gang søkt om bostøtte nå og har fått vite at det skulle bli utbetalt i dag. Har verken fått brev eller penger, så begynner å bli litt urolig for at jeg ikke får noe.. Hva med dere andre?
snuppi har blitt storesøster Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Huff, da ser det dårllig ut for meg... Hva slags krav stilles det egentlig for å få det? Har utbetalt ca 7500 i måneden og husleie på 6000, jeg burde vel ha krav på det da??
mahlin Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 eg fekk ingen brev i forkant heller, viss d e noen trøst Men pengene kom på konto tilslutt
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Kriteriene som stilles er lav inntekt, og høy boutgift. Men du må vel ha mer enn 7500,- utbetalt tilsammen? De legger også til grunn ligningen fra 2006 i hele 2008, så dersom det har skjedd en nedgang i inntekt, må du søke om å få bruke dagens inntekt. Hvis det ikke kom i går får du nok avslag, men du har rett til å klage! Her kom brev og penger i går, og jeg vil tro at bostøtta er temmelig punktlig til alle =)
OneOfTheBoys Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Jeg har 7000,- før skatt og husleie på 5700, fikk innvilget 2400 i bostøtte i dag:D
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Du skal få brev, selv om du får avslag. Så ring på mandag og hør du:) Man må tjene under 180 000,- i året for å få støtte. (jeg er ikke alenemor da) Men jeg prøvde å søke da vi har bare èn inntekt nå, og all den lønna sambo får går til lån og regninger. Så jeg trodde at vi sto godt an til å få bostøtte. Vi har jo ingenting å leve av etter lånene er betalt. Men det hadde ingen betydning for sambo tjente for godt. Men vil tro du ligger godt an til å få bostøtte da, du som er alenemor, og har så høye boutgifter. Lykke til! Hun på bostøttekontoret sa at "hadde du bodd alene hadde jeg fått støtte!" Hehe. Men hun mente det var litt drastisk å flytte bare for å få d da. hehe;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå