Gå til innhold

Bostøtte- har dere fått det i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for første gang søkt om bostøtte nå og har fått vite at det skulle bli utbetalt i dag. Har verken fått brev eller penger, så begynner å bli litt urolig for at jeg ikke får noe.. Hva med dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bostøtten idag.....

Skrevet

Fikk brevet og pengene i dag .

Skrevet

Har fått idag ja...

Skrevet

Huff, da ser det dårllig ut for meg... Hva slags krav stilles det egentlig for å få det? Har utbetalt ca 7500 i måneden og husleie på 6000, jeg burde vel ha krav på det da??

Skrevet

eg fekk ingen brev i forkant heller, viss d e noen trøst :) Men pengene kom på konto tilslutt ;)

Skrevet

Kriteriene som stilles er lav inntekt, og høy boutgift. Men du må vel ha mer enn 7500,- utbetalt tilsammen? De legger også til grunn ligningen fra 2006 i hele 2008, så dersom det har skjedd en nedgang i inntekt, må du søke om å få bruke dagens inntekt.

Hvis det ikke kom i går får du nok avslag, men du har rett til å klage!

Her kom brev og penger i går, og jeg vil tro at bostøtta er temmelig punktlig til alle =)

Skrevet

Jeg har 7000,- før skatt og husleie på 5700, fikk innvilget 2400 i bostøtte i dag:D

Skrevet

Du skal få brev, selv om du får avslag. Så ring på mandag og hør du:)

Man må tjene under 180 000,- i året for å få støtte.

(jeg er ikke alenemor da) Men jeg prøvde å søke da vi har bare èn inntekt nå, og all den lønna sambo får går til lån og regninger. Så jeg trodde at vi sto godt an til å få bostøtte. Vi har jo ingenting å leve av etter lånene er betalt. Men det hadde ingen betydning for sambo tjente for godt. :( Men vil tro du ligger godt an til å få bostøtte da, du som er alenemor, og har så høye boutgifter.

Lykke til!:)

Hun på bostøttekontoret sa at "hadde du bodd alene hadde jeg fått støtte!" :P Hehe. Men hun mente det var litt drastisk å flytte bare for å få d da. hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...