celodi Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Vi må på kurs i 2 dager,og hel og deltids annsatte får vanlig lønn,men vikarer og ekstrahjelpere får ikke lønn..Kurset varer i maange timer..Og det er møteplikt..Men om noen av vikarene ikke kommer,får de heller ikke jobbe mere..Synes det er litt sykt jeg..Sitte gratis i 2 hele dager!?!
prekæs Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Høres rart ut. Da bør det ikke være møteplikt. Morsom han vel:/
*ale* Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Nei vi gjør ikke sånt.. Kan pålegge de obligatorisk opplæring men de får da iallefall kompensasjon i form av avspasering.... Men om det er LOV det vet jeg sannerligen ikke..
mamman til to gutter Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Dette sto det om i "alle" aviser (hvertfall lokalavisa hos oss;-) ) fordi Tusenfryd ikke betalte for en helg med obligatorisk opplæring og det er ikke lov! Tror til slutt tusenfryd skjønte det og begynte å betale den helgen...
Hufsla Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 det synes jeg høres helt urimelig ut. Mange som er vikarer har andre jobber som de kanskje må ta fri fra, da taper de i realiteten penger på det. Er du organisert? Snakk med tillitsvalgte
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 uff.. hørres nesten ut som vi skal på samme kurset:O( vi må også på et reise bort kurs som går over 2 dager. Og det passer meg midt i ræva! får betalt for 15t, men alikevel. Skjønner ikke at de kan kreve at vi skal være med - til svar fikk jeg bare 'skal dere være sære på dette området og'' AAArrrggg!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 For å svare konkret på overskriften, nei har ikke lov til det.
celodi Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 Jeg er fast annsatt,så jeg får betalt..Men synes det er så urettferdig,og føler at dette ikke er lov.. Hva er deltidsannsatt da?Noen har fast hver 4.helg,og ikke sikkert at de får betalt engang jo... Skal ringe tillitsvalgt i morgen jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå