Smånetta 14.mai Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Her er link til nett-tv-sending fra debatten på Midt-nytt i kveld. Det foreløpige resultatet av Liv Laga sitt engasjement. http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/128399
Titt :0) Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Dette var bra - stå på "Liv Laga"!!! Savner en ting i debatten som pågår nå og det er at nybakte mødre bare har tre liggedøgn på St. Olavs, mens andre steder er det fire. Det å dra hjem så tidlig er ofte en stor påkjenning for nybakte mødre fordi ammingen som regel kommer igang da + at det er den dagen som kalles "gråte"dagen (hvor de som har født kan ta til tårene pga den psykiske og fysiske påkjenningen de har vært gjennom)....
JuniGutt06+OktoberJente08 Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Her har du misforstått litt. På de fleste sykehus er antallet liggedøgn 3. På St.Olav er det kun 2 liggedøgn. Jeg synes dette er vanvittig. Fødte på Levanger sist og syntes 3 døgn var litt knapt. Selv om jeg er 2. gangs nå og skal føde på St. Olavs, ønsker jeg å ligge lenger enn 2 døgn.
xmonic Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Kjenner ei som fikk uten noe problem ligge en ekstra dag på levanger, rett og slett fordi hun følte at amminga ikke gikk helt greit. Å det var null problem.
Aima Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Takk for link, og takk til Liv Laga for innsatsen!
Smånetta 14.mai Skrevet 12. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2008 Må bare si at det ikke er så innmari dårlig stelt med barsel i Norge sammenlignet med andre steder. Fødte i København sist. Fikk to netter på sykehus, ikke barsel. Fødte kl 23.19, kom på barsel kl 04.00, fikk tre timer den natta før de vekket oss og en natt til, før vi skulle hjem kl 12.00 Ikke nødvendig å understreke at ammingen ikke var i gang før etter at vi kom hjem og at barselstårene kom hjemme. Det gikk helt fint. Men når det gjelder denne debatten, synes jeg personlig at informasjonen er det største problemet. Synes vi ble litt klokere av debatten på nrk, pluss at adressa nå har roet ned krisevinkelen sin og heller fokuserer på informasjon. Jeg føler med roligere i forhold til hele situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå