Tara77 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg var på sykehuset i dag og jordmor fortalte at jeg har 3 cm åpning ! Det rare er at jeg ikke har hatt så veldig vondt - bare litt mens murringer og lette smerter i ryggen. Hodet til veslejenta er festet og slimproppen gikk for nesten tre uker siden...kommer jeg til å føde i natt ? Jeg er 2 gangsfødende og med min første hadde jeg utrolige smerter da jeg kom på sykehuset og hadde to cm åpning...Har noen / er noen her i samme situasjon ? Trenger råd !
Nætte;mortil2 Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Betyr vel egentlig bare at riene dine er effektive!! Stå på du! Men har jo skjønt at man kan ha opp til 4 cm åpning, for så at den trekker seg sammen igjen.. Men skal krysse fingrene for at du virkelig er i fødsel!
Tara77 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Kan den trekke seg tilbake ? Nei ! Men de riene er jo ikke så vonde...synes å huske at det gjorde mye vondere...
Ned 20,4kg.. Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hei. Hvor langt er du? Jeg er i uke 37+1 (førstegangs) og fikk vite igår at jeg har 2cm åpning, men at det stikker ut en hinne som er fylt med fostervann... Legen sa da at med min historie (har vært litt rar siden uke 26) kom jeg nok tvilsomt til å gå til termin..
Nætte;mortil2 Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Ja noen opplever jo det, men hvis du er andregangs så kan det være at det går mye lettere for deg nå! Bare stå på du, håper det beste!!
undome Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 tara jeg har det akkurat slik som deg nå.. har 3 cm åpning og tak som kommer og går, men vil ikke bli vondere... sitter bare å venter =/ vil ting skal bli enda vondere... men ser ut til å bare komme tak som er ubehagelig men ikke vonde.. har gått slik siden i går med tak som kommer med 5 min mellomrom til 10 og oppi 15 min... jeg var skikkelig moden og jm strippet meg i dag og sa hun kjente vannposen.. og trodde ikke jeg kom til å gå ut morgen dagen.. men tiden vil vise=/ skikkelig frustrerende dette da ting ikke vil ta seg opp såpass at en får så vondt at een vet med seg selv at nå er det virkelig igang! Jm sa til meg i og med at jeg er 3 gangsfødene så kunne jeg gå en stund med åpning før deg skjedde noe skikkelig.. så får bare vente å se gitt.. ekke stort annet å gjøre=/
mamma 84 Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 jeg hadde 4 cm åpning i ei uke jeg. og jeg hadde ikke antydning til kynnere en gang. :S Det var kjedelig det, trodde liksom fødselen var i gang 4 cm åpning liksom! Meeen nei....
Tara77 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 Har så lyst til å bli ferdig med fødsel...jordmor kjente også vannposen min, og prøvde å trykke litt på den. Jeg fikk dra hjem siden jeg ikke bor så langt fra sykehuset...jeg skjønner liksom ikke helt hva dette betyr. ..kan man gå i flere uker med åpning ! Uff ! Takk for mange gode råd. Hvor langt på vei er dere ? Jeg er 37 uker i dag....
Tara77 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2008 Da kommer du sikkert til å føde - lykke til
mamma 84 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 De sa jeg hadde 4 cm åpning på termindagen min, så gikk jeg ei uke og DA startet fødselen av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå