Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt sommerkjoler til jenta mi i str 68. Hun er 6 mnd i midten av juli. Har jeg valgt feil størrelse? 68 er jo 6 mnd i norske størrelser, men i tøyet står det 4-6 mnd... 74 må vel bli for stort? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang er hun nå da?

Min gutt brukte 68 da han var 3 måneder, så det er jo veldig forskjellig da..

Skrevet

Det er stor forskjell, både fra plagg til plagg og barn til barn. Jenta mi har for det meste passet inn i akkurat den størrelsen som svarer til hennes alder. Hun er litt kortere enn gjennomsnittet, normal vekt.

Men enkelte klær er trange og enkelte romslige slik at hun nå 6,5 mnd gammel bruker mest 68, litt 74 og faktisk fortsatt noe i 62.

Hvis jenta di blir 6 mnd i midten av juli og ikke er veldig stor for sin alder så vil jeg tro at hun fint rekker å få brukt kjoler i str 68 en stund til sommeren. Hvis hun vokser fort så kan du jo bare begynne å bruke dem tidligere.

Skrevet

hun er 60 cm og 12 uker

Skrevet

Så jeg bør ha noen i 74 også kanskje da?

Skrevet

Kommer an på. Gutten min brukte fortsatt endel 62 og litt 68 da han var 6 måneder, begynte ikke med 74 før han var rundt 8 måneder. Så det er jo gode muligheter for at det vil passe, er i hvert fall den størrelsen jeg ville satset på.

Skrevet

Hun høres ganske lang ut, så jeg ville kanskje ha tenkt at hun kommer til å begynne med 74 i løpet av sommeren. Men du kan jo se det an litt til før du shopper mer:-)

Skrevet

Ja det er stor forskjell på det..Min sønn bruker 74 i noen bodyer og 68 i noen bodyer.Det er noen på H&M som er små i str og noen som er store.

Han er 3,5 mnd nå og veldig lang i ryggen selv om han ik er så lang.

(64,5 cm på 3 mnd kontroll)

Mens bukser og gensere passer fint i 68.Str 62 i bukser passer i lengden men ikke rundt livet.hehe

Så det er ik lett det der.

I Juli vil han være 7 mnd og de sommer klærene jeg har kjøpt til han nå har jeg kjøpt i str 80.Er redd for at 74 blir for lite da han allerede er på vei inn i den str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...