Gå til innhold

"Du skal drepes, din taper!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fikk Eldstefrøkna på en sms fra ei venninne... Pluss at hun hadde fått mange andre mld som gikk i samme sjangeren... Eldstefrøkna hadde først svart "Kutt ut :(, jeg vil ikke høre sånt" etc, men hadde tilslutt skrevet det samme tilbake... "Du skal drepes"...

Jeg holdt på å falle av stolen jeg satt på.. Er det virkelig vanlig å skrive/si sånt?? (De er straks ni år).

Tok henne selvfølgelig for dette, hun sa de hadde skrevet det bare på tull. Uansett om det er tull eller ikke, så sier man bare ikke sånt!

Har bestemt meg for å ringe mora til hun andre jenta og fortelle hva de har skrevet til hverandre, hadde det vært meg så ville jeg ha visst av det oxo..

Huff.. Jeg blir helt skremt jeg... =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

WHAT?????

Jeg er helt sjokkert!!!!! Jeg vet neimen ikke hvordan jeg hadde reagert på dette sjøl....

En annen ting; er det vanlig at 9 åringer har egen mobil? Jeg fikk mobil i 10klasse og syns jeg var tidlig ute gitt.....

Skrevet

dette er ikke greit... om det er spøk eller ikke... man tuller ikke med så alvorlige ting. det er viktig at du ringer den andre mammen, også kan du vel ta fra henne mobilen???? drapstrussler er straffbart og det kan hun godt få vite.

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Unger kan være ufattelig slemme. hadde tatt det opp med foreldrene.

Skrevet

Ja jeg ville også ringt moren, syns ikke NOE om slike mld'er.... Uansett alder, tull eller ikke.

Skrevet

vel..niesa mi på 16 og venninnene kaller hverandre for horer og tøser og luddere bare på gøy.. Så ingenting forbauser meg...

*føleseggammel*

Men viktig at vi voksne markerer grensene synes jeg, og sier i fra hva vi synes er tillatt og ikke, uansett intensjonen bak.

Skrevet

Fy flate!

Hvordan er det mulig??

Ja, ring moren hennes. Hadde det vært datteren min så hadde hun ikke hatt mobil lenger, det er helt sikkert!

Skummelt.

Skrevet

oi! går de i samme klasse? i så tilfelle er det en ide å ta det opp med kontaktlærer. på den måten kan de ta litt tak i "hvordan behandle hverandre" på skolen. Ofte forstår ikke barn hva de sier til hverandre eller om hverandre. konflikten kan gjelde en bitteliten ting, men barn blåser det opp og sier ofte de verste ting.. Bra at du har snakket om dette med henne. det viktige er at hun forstår at hun ikke skal skrive slike meldinger. når man konfronterer barn kommer det ofte frem at de egentlig ikke mener det de har sagt, eller som jeg sa tidligere, ikke forstår hva de har sagt. Som lærer har jeg hatt å gjøre med mange slike tilfeller som du nevner:-)

i tilegg til å snakke med lærer ville jeg, som du, snakket med foreldrene til venninen. De er kanskje ikke klar over hva datteren holder på med:-)

lykke til:-)

Skrevet

Er ikke akkurat sjokkert, språket mellom disse små har blitt temmelig rått og brutalt..

Er vel et gjennomgående samfunns fenomen....hvordan skal det egentlig bli etterhvert lurer jeg på???? Synd vi ikke kan krympe dem så de kan være små og beskytta for alltid... :-/

Skrevet

jeg syns ikke vi skal føle oss gamle, jeg syns vi skal bruke energi på å gi dem et annet orforråd, for det er jo trist om hverdagsspråket skal være på dette nivået... hvor blir det av alle de fine ordene da?

Skrevet

Så enig så enig...

Prøvde å snakke med henne om det, men fikk bare--- Ååååhhh tante dah!!!

Kan ikke kalle venninna si sånt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Nu har jeg snakket med mamman til hun venninna, og hun visste om det... Hun reagerte faktisk på at jeg hadde tatt fra Eldstefrøkna mobilen da.. =/

Nå hører det med til historien at disse to har et hat/elsk forhold, de kan krangle så busta fyker (har oxo sloss en gang eller to), men være perlevenner i neste øyeblikk.. =P

Tror nok Eldstefrøkna har skjønt at slik gjør man bare ikke..

Men jeg tror jeg kommer til å ta det opp med læreren oxo, skal være kontaktmøte snart, får ta det da...

Skrevet

jeg synest du gjorde det rette når du tok mobilen. det burde den anre mammaen også gjort:-) lykke til på kontaktmøte, håper du møter forståelse! du kan jo bare ringe skolen i morgen også... det er vel kanskje ikke så dumt å ta det med en gang, mens det ennå er en het potet:-)

Skrevet

Er kontaktmøte neste uke, så jeg venter til da. Like greit å ta det ansikt til ansikt, liker ikke snakke på tlf.. Hehe..

Skrevet

Oj, nå ble jeg litt sjokket, for når jeg leste så regnet jeg med at hun var i 17 år alderen... huff da... men hadde jeg vært deg så ville jeg sjekket meldingene på mobilen innimellom, for jeg har hørt at det er veldig vanlig med mobilmobbing.. det er jo mye lettere å være tøff i "kjeften" over en sms, så pass på at det ikke er noe mobbing...og ja jeg ville også ha snakket med moren til hun andre jenta, bare det ikke går ut over dattera di da...

Lykke til, ikke lett da..

Skrevet

Ja, jeg sjekker de jevnlig, prøver å passe på så godt jeg kan.

Tror ikke det var noe mobbing eller noe sånt, de var vel bare sinte på hverandre. De har nå et slikt hat/elsk forhold som sagt, men uansett... Grensen må gå et sted!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...