Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Du skal levere barnet ditt i barnehagen.. Det har begynt en vikar på avdelingen til ditt barn.. Forventer du at h*n kommer og presenterer seg for deg ELLER går du bort og presenterer deg for h*n?
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Forventer at vikaren presenterer seg!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Det kommer ann på situasjonen. Hvis vikaren hilser på junior forventer jeg at h*n hilser på meg og presenterer seg. Er vikaren i nærheten, men litt engasjert med barna, hadde jeg gått bort og presentert meg.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg forventer at hun kommer og presenterer seg for meg! Absolutt! Men det har vært x antall studenter utplassert i bh til lillgutt. Og ikke EN har presentert seg for meg og sambo. Det syns jeg er kjempe dårlig. Er selv student. Og det minste som forventes av oss, er at vi kommer til praksisteder med vanlig høffelighet. Når de skal arbeide med barnet mitt, vil jeg gjerne at de skal være såpass voksen at de presenterer seg for meg. For jeg ønsker å vite hvem som skal ta seg av han. Jeg har selvsagt presentert meg for alle sammen. For det er normalt i mine øyne, at man gjør sånt.
Gjest ->>- Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Hilser ikke vedkommende, hilser jeg. Har hatt jobber som involverte korte perioder i mange barnehager, og vet hvor vanvittig vanskelig det er å vite hvilke foreldre man allerede har hilst på etc. når man er ny. Vikaren har antagelig plenty å ta seg til med å lære navna på kollegene, ungene, lære rutiner etc., om de ikke skal holde styr på foreldrene også første dagene. Jeg blir i hvert fall ikke snurt om jeg ikke blir håndhilst på og får presentert. Lurer jeg på hvem noen som tydelig jobber der er, spør jeg. Blir derimot snurt om ansatte i barnehagen ikke sier hei og smiler om det er de som møter en om morran, for det kan de gjøre enten de vet hva ungen heter og hvilken avdeling den tilhører eller ikke. =)
3 blå Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Det er utrolig mange tafatte vikarer og studenter i praksis jeg har møtt på i min tid som mor i barnehage. Jeg har selv vært førskolelærerstudent, jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig å gå bort til ukjente foreldre å presentere seg, men det er bare å bite tenna sammen å gjøre det! De aller fleste er hyggelige mennesker Jeg forventer at de kommer bort til meg å hilser på, ja.
piano♫ Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Det er ikke så greit å være ny heller. Mange nye ansikter å forholde seg til. Mener det er viktigere at de lærer seg navnet på barnet mitt enn at de husker om de har hilst på meg eller ikke. Om ikke vikaren hilser, går jeg bort og gjør det. Ikke snurt av den grunn. Forventer uansett normal høflighet. Et smil og et hei bør alle kunne komme med, ny eller ei. :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Forventer at h*n kommer og presenterer seg. Men det har jeg aldri opplevd hittil...
Gjest Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Forventer helt klart at vikaren skla presentere seg, og gjør hun/han ikke det så hilser jeg, men legger nok med en kommentar om at " hilser på deg jeg, så jeg vet hvem som jobber her.." eller liknende... Forventer også at assistenter og vikarer i bhg "min" (avd der jeg er føskolelærer) prsenterer seg for nye foreldre osv.
Twins i magen <3 Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 At vikaren kommer til deg. Studenter i praksis skal i hvertfall gjøre det, bør jo ikke være annerledes for andre (ny)ansatte Hadde jeg vært vikar og foreldrene hadde måttet komme til meg hadde jeg følt meg rimelig teit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå