~Maja Mor~ Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Eller er det i bruk enda? Jeg gir ikke datteren min på 9 lommepenger. Hun får jo i bøtter og spann av ting og tang.... Mobil (jeg bet kontantkort på 200 i mnd) og alt annet barna i dag får. Jeg syntes det holder og vet mange gjør det på samme måten. Men er det noen som gir lommepenger mot at barna betaler for slike ting selv? Eller hur?
RachaelRay Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Lommepenger og lommepenger... jeg har ei på 12 og ei på 13, ei som er veldig flink til å hjelpe til hjemme, mens ei som nesten ikke klarer å holde rommet ryddig. Så her brukes ukelønn ut fra innsats. Kontantkort får de begge to, men ikke mer enn 100 kr i mnd. Utover det må de betale selv, og har de ikke penger må de vente. Har fri familie, så de får tak i meg uansett. Men kommer det på noe som kino med venner, tur i bassenget o.l. så får de penger. Ønsker de seg noe når vi er på handletur, og jeg ikke synes det er nødvendig, må de betale selv. 13 åringen har fått 100 kr i uka i flere uker nå, mens lillemor har ikke fått noe. Hun er mer av typen, kan jeg få ha overnattingsbesøk dersom jeg tømmer oppvaskmaskina og henger opp klær? hihi....
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Her får faktisk 5 åringen (og 3 åringen siden han også vil ha penger når 5 åringen får, men han var bare noe symbolske kroner) ukelønn. For det forventer vi at han rydder av etter seg etter måltider, henger opp klærene sine, steller seg selv, hjelper til med å leke litt med minstebroren og andre småting når vi spør osv. Han får ca 20-25 kr uken og de sparer han flittig til å kjøpe ting han vil ha. Jeg tenker slik at når han blir eldre skal ha få høyere lønn (og må bidre mer hjemme) slik at det skal dekke inn f.eks kontantkort på mobil, merkeklær ol ting. Nødvendige klær og utstyr kan han fortsatt få, men ting han vil ha fordi han har lyst på dem må han spare til. Håpet er at dette kan gi ham en viss økonomisk sans. Samme kommer så klart til å gjelde for brødrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå