Gå til innhold

samme som skravle; noen som bruker/brukt ammeskjold??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en jordmor på sykehuset som ga meg ammeskjold, bare timer etter fødselen (aner ikke hvorfor), og har brukt det siden (lillegutt er 1 mnd..). Klarer ikke uten, men vil så gjerne slutte med det :-( Er bare styr med det hver gang jeg skal amme. Det må jo kokes mellom hver gang (tror jeg?? noen som vet?), og så må jeg ha de med meg overalt.

Noen tips til hvordan jeg skal klare å slutte? Har prøvd uten, men han forstår ikke at han må gape høyt for å få tak rundt det brune området også... Han tror han skal få servert puppen inn i munnen omtrent.... Og ammeskjoldet er jo 3 ganger så stor som brystvorta mi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! jeg brukte ammeskjold de 3 første mnd'ene fordi han ikke klarte sugeteknikken på pupp. og når han fikk noe ut av pupp så fikk han så mye at han fikk det i halsen.

måten jeg sluttet med det var å ta det vekk under måltidet når melken strømmet på.... eller når han var veldig trøtt....

vet ikke om dette hjelper på deg. mini gapte aldri over det brune området.

Skrevet

Jeg måtte begynne pga sår på brystvortene, min gaper heller ikke nok. Med nr 1 måtte vi begynne med det pga han ville ikke ha puppen, klarte å avvenne han ved ca 3 mnd, tok da vekk skjolde midtveis, etter han hadde sugd knoppen litt utover. etter hvert slapp jeg å bruke det overhode. Jeg koker de ikke mellom amming, gjør det 1 g pr dag. har 2, tar et nytt for natten. Gjorde det for 5 år siden, gjør det nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...