enitsirko Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Skal inn i morgen for snuing av lille gullet... Hun ligger med rumpa ned og ser ut til å trives med dette, fordi hun har ligget slik hele svangerskapet. Er nå i uke 37. Noen med erfaring fra snuing? Legen snakka om smertestillende og muskelavslappende før de begynte.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Ja, du må få en sprøyte som hindrer livmora å stramme seg, slik at de får til å bevege barnet. jeg synes å huske at jeg fikk hjetebank/skjelvinger av den, men at det var helt normalt. Spør legen for sikkerhetsskyld hvis h*n ikke nevner det.
enitsirko Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Takk for svar. Ble så paff da jeg var hos legen på føde.pol da hun sa jeg måtte snu bebi at jeg glemte helt å spøre om ting jeg lurte på... hehe...
jentelykke + guttelykke Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg skal på vendingsforsøk neste uke, og er veldig spent. Håper du kan fortelle om hvordan det gikk. Lykke til!!
mai mammaen til to Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 jeg skal kontroll på tirsdag. om han ikke er snudd seg til da så skal jeg inn på haukeland for å sjekke om jeg kan føde i sete. ev snuing.. veldig spent nå altås
Maren - på overtid Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Vil de alltid forsøke å snu barnet uansett om mor ønsker ks? Er det etter ønske fra dere?
jentelykke + guttelykke Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Hvordan gikk det? Er så nysgjerrig...!
Capricorn74 Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Ja det lurer jeg på også. Bebisen min ligger også med rumpa ned, har han gjort hele svangerskapet. Er nå i uke 37 og skal antageligvis på snuing neste uke. Men sjekker de ikke bekkenet om det er stort nok før de prøver seg på snuing. Har litt dårlig følelse ang snuing og sete fødsel har jeg ikke lyst til å begi meg inn på. Ønsker da ks. Men kan de tvinge meg til å foreta snuing?
enitsirko Skrevet 11. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2008 Da var jeg tilbake fra sykehuset. Snuing gikk ikke så bra. Siden jenta hadde sittet så lenge i seteleie var hun "festet". De prøvde å snu to ganger, og etter det sa de at dette ville de ikke gjøre mer pga meg og bebi. Jeg fikk en sprøyte med Bricanyl for å få livmoren til å slappe av før forsøket. Syntes ikke det hjalp noe særlig. Var veldig ubehagelig å ha to som sto og presset og dro i bebi og magen. Samboeren var med og han måtte snu seg bort for han syntes det så så ubehagelig ut. Før snuing ble forsøkt satt de på meg Ctg registrering for å registrere om bebi hadde det greit inn magen. Dersom det hadde vært antydning til at bebi ikke hadde det så greit ville de ikke forsøke å snu. Etter det mislykkede snu forsøket ble jeg igjen satt på registrering i en halv time for å se om bebi hadde noen form for negativ effekt av prosedyren. Det var en dame før meg også som var inne for snuing. Hennes forsøk var vellykket. Heldigen!! hehe... Fikk beskjed om at 50% av forsøkene var vellykkede. Noen barn snur seg også tilbake etter de er snudd. Så nå må jeg inn igjen på sykehuset neste uke for å ta røntgen av bekkenet for å så om jeg kan føde vaginalt eller om KS blir utveien... Skal også til samtale med fødselslege og jordmor etter røntgen for å diskutere fødselsmåte. Jeg får rett og slett ta det som det kommer. Jenta må ut uansett:) De kan ikke tvinge noen til å føde i sete. Alt er opp til mor selvfølgelig. Det fikk jeg beskjed om ihvertfall. Oh, ble langt dette. Håper dere fikk utbytte av min erfaring.
2008 og 2011 mamma Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Min baby ble snudd uten at jeg fikk noenting for livmoren først... Legen bare gjorde det når jeg først var der på kontroll, og han fant ut at den lå i tverrleie (dette var i uke 34). Hvis det er sånn at man kan få noe for livmoren først anbefaler at man spør etter det, for det ble ingen positiv opplevelse!!!
enitsirko Skrevet 11. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2008 Snu forsøket mitt ble utført på SuS. Der virket det som om det var standard prosedyre å gi muskelavslappende før snuing. Det var noe av det første jeg fikk beskjed om da jeg kom. Jeg fikk også beskjed om ulike bivirkninger, som feks hjertebank som var den vanligste. Jeg for min del kjente ikke noe til hjertebanke eller til at det var noen effekt av sprøyta. Det eneste var at jeg begynte å skjelve etter forsøket. Mulig var det en bivirkning av medikamentet eller så var det en fysisk reaksjon på hele opplegget fra min side. Var skikkelig skjelven i noen tid etter. Ikke så merkelig i grunnen når jeg tenker meg om, etter det krafttaket de gjorde for å prøve å snu... Kan ikke si selve snuingen var en positiv opplevelse, men alle folka jeg hadde kontakt med var utrolig snille og imøtekommende:) Det hjalp på opp i all nervøsiteten min.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 De forsøkte å snu han inni magen min også men det gjikk heller ikke. Jeg har nå endelig bestemt meg for KS selv om jeg er andregangs og det i teorien skal være plass nok for at han kommer med rompa først. Men jeg føler meg rett og slett ikke trygg på at det går bra så vi havnet på det valget til slutt etter mye tenking. Vil jo helst føde normalt men jeg måtte klippes for å få førstemann ut så jeg tør rett og slett ikke ta sjansen. Ikke føl deg presset til å ta et valg, gjør det som magefølelsen din sier deg! Lykke til!
enitsirko Skrevet 11. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2008 Vil jo også aller helst føde "normalt", men siden hun ikke har planer om å snu seg tror jeg også jeg ender på KS. 3 av tantene mine har hatt KS pga seteleie og for liten plass i bekkenet... Har nettopp lest om komplikasjoner som kan oppstå dersom en føder i seteleie. 1/3 av disse fødslene ender med haste KS. Er jo selvfølgelig komplikasjoner som kan oppstå med KS også men da føler jeg at ting er mer under kontroll...
jentelykke + guttelykke Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 Takk for at du fortalte hvordan det gikk :-) Dumt at de ikke klarte det, da. Håper det blir bra utfall av setefødsel eller ks. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå