Nobba Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Vi skal nattavvenne vår gutt på snart 7 mnd snart... Han sover fra 18 - 06, men får pupp kl 23 og kl 03. Vi ønsker at han skal avvennes fra måltidet kl. 03. Han spiser grøt og middag på dagen, men det har ikke endret på sovemønsteret.. Jeg lurer på hvordan dere som har vært gjennom dette faktisk gjennomførte nattavveningen? Ønsker detaljerte svar:-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Vi hadde god erfaring med å flytte lilla på eget rom. Da sov hun plutselig fra 19.30 til 05. Før den tid våknet hun 4 ganger om natten. Du kan jo prøve det først. Ellers så har vi ikke stresset med å avvenne henne. Må jo tåle at hun våkner 05 når hun har sovet såpass lenge i strekk. Hun sover videre til 08 etter litt pupp
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Vi begynte med nattavvenning da snuppa var 5 mnd. Hun virket ikke sulten da hun våknet, så jeg ga henne bare sutten og koste henne i søvn igjen. Regnet med at hun kom til å våkne litt senere og være sulten, men det gjorde hun ikke. Noen netter vil hun ikke sove igjen, og da får hun mat, (vi har ennå ikke kommet ordentlig igang med fast føde.. hun er 6 mnd nå..) men som oftest sover hun gjennom nå...
Nobba Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Han har sovet på eget rom siden han var 3 mnd.. Du er heldig som får henne til å sove til 8.. min våkner 6.. Siden han våkner så tidlig kunne jeg veldig trengt å sove på natten uten mating..
kisso Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg har en datter på 7mndr. og hadde nattavenning for to uker siden. Grudde oss noe forferdelig, men måtte bite i det for nå begynnte det å dra seg til med oftere og ofter amming om natta noe som førte til at litla aldri var sulten nok til morgengrøt,, så vi avvente hun selv når hun bare hadde et grøtmåltid til dagen . Gjorde som hs anbefalte, jeg flytta inn på annet rom mens pappen sov i lag med litla. Gikk som en drøm selv om jeg ikke trodde det første natta. Vi la henne 7 hun våknet første gang kl 2 og grein i to og en halv time mens pappaen prøvde tilby henne flaske med vann noen ganger, (hun er flaskenekter på toppen men suttet litt vann da) hjerteskjærende var det men jeg klarte holde meg borte. Så sovna hun og våknet kl 6 og da var det jo greit, lov med morgen da.... De tretten dagene frem til nå har det vært helt stilt fra 7 til 6 helt utrolig... Men jeg kan ikke ligge på samme rom som henne da våkner hun, de lukter oss vet du... I tillegg er hun nå også sulten på morgengrøt, lykke til er bare å prøve få pappaen til å ta taket, det blir verre for hver dag så går. Det viktigste er å være helt innstilt på det. Legg det til helga hvis pappaen har full ukesjobb;))
Nobba Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 Gruer oss til dette ja... Men det hørtes jo relativt greit ut dette da:-) Vår ligger på eget rom, så jeg lurer litt på hvordan vi skal gjennomføre det, siden det ikke vil være naturlig at pappaen er på rommet sammen med han..eller? Hadde tenkt meg at det vil være naturlig at pappaen går inn til han når han våkner og tilbyr vann (hvis smukken ikke duger da), og hvis han ikke vil ha, så må han vel bare legges tilbake til senga si? Blir sikkert mye hyling, men... Eller er det andre måter en bør gjøre/kan dette på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå