Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Var en jordmor på sykehuset som ga meg ammeskjold, bare timer etter fødselen (aner ikke hvorfor), og har brukt det siden (lillegutt er 1 mnd..). Klarer ikke uten, men vil så gjerne slutte med det :-( Er bare styr med det hver gang jeg skal amme. Det må jo kokes mellom hver gang (tror jeg?? noen som vet?), og så må jeg ha de med meg overalt. Noen tips til hvordan jeg skal klare å slutte? Har prøvd uten, men han forstår ikke at han må gape høyt for å få tak rundt det brune området også... Han tror han skal få servert puppen inn i munnen omtrent.... Og ammeskjoldet er jo 3 ganger så stor som brystvorta mi.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Nathalie brukte det innimellom fordi jeg ble så sår, hun ble forvirret uten etterhvert så måtte slutte. Hva med å for eks prøve å bytte til mindre skjold først? Eller prøve da han ikke skrubbsulten, klem melk inn i munnen hans fra brystet/ på leppene og "frist" han litt og se om han tar det. Det funket på min, men nå hadde hun heller ikke brukt det så lenge. har du forsøkt å ringe ammehjelpen forresten? Kanskje de har noen gode råd?
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Hvor får mange kjøpt mindre ammeskjold? Bruker avent sine...tror de bare har en størrelse? Synes iallefall de er gigantiske;o) Prøvde tidligere etter han hadde spist en del og var rolig, da tok han puppen, men han gapte bare akkurat så brystvorta gikk inn. Hvor mye av puppen skal de ha inn i munnen forresten? (Har jo aldri ammet uten skjold, så vet jo ingenting...) Takk for svar;o)
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Medela har flere str vet jeg, de minste er vel veldig "brystvorte"-aktig.. hehe.. De skal ha et godt tak i brystet, noen sier hele det brune området skal inn, emn det går jo ikke på alle selvsagt, noen har bare et lite område mens andre har større. Jeg kjente når Nathalie fikk riktig tak, måten byrstet ble tømt på. Men da du er vant til skjoldet vet jeg ikke om dette er noe som du kjenner automatisk. Han skal slevsagt ikke bare smatte på knoppen, hehe, da blir du veldig sår, og brystet tømes ikke ordentlig. Da han får et slik tak at han ikke sluker luft, og det ikke gjør vondt for deg, så må vel grepet kalles riktig Jeg kokte forresten ikke skjoldet hver gang, men kokte vann i vannkokeren og skylte det i det vannet etter bruk. Også kokte jeg selve skjoldet på kvelden e.l
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Vet du hvor man får kjøpt medela sine brystskjold da? Har ikke sett de på apoteket. Må vel bare øve mer og mer... Tusen takk for svar!!
virra Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Brukte også skjold til junior pga sårhet. Da vi skulle slutte lot jeg ham stårte måltidet med skjoldet for så å fjerne det gradvis tidligere og til slutt klarte vi oss uten... Har også hørt om de som klipper bort mer og mer av skjoldet, men har ikke prøvd det selv. Lykke til :-)
petite fleur Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 DE fleste apotek (her i byen i hvert fall) har ikke Medela sine skjold, jeg fant de kun på apoteket på sykehuset. Kunne bare bruke de minste medelaskjoldene, gutten min klarte ikke å gape over noe større. Dette har jeg ikke prøvd selv, men har lest flere steder at man kan klippe av litt og litt av tuppen av skjoldet. Til slutt er babyen helt inne ved brystvorten, og så dropper man resten av skjoldet.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Min fikk stort sett bare brystvorta inn, bare bittelitt rundt, så det er ikke slik at alle gaper over halve puppen. Du kjenner om han får tak, og du kjenner om det gjør vondt. Får han tak og slipper du vondt så har dere teket. Og støtter den om å prøve når han har spist seg halvmett, da vil han fortsatt ha mer, men er ikke desperat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå