Gå til innhold

Hvilket yrke har du? Og hva irriterer deg mest med dine kunder/gjester etc. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er morsomt å høre hvilke gjester/ kunder etc som er irriterende..??

Når jeg jobbet som bar tender før jeg fikk førstemann irriterte det meg grønn at:

- Folk skulle betale med kort om igjen og om igjen i stedet for å legge inn kortet..

- Folk sa: UNNSKYLD meg, nå har jeg ventet i minst en HALVTIME (og du visste at de hadde ventet i 2minutter)

- HATET at folk kastet penger/tips PÅ meg! Hadde lyst å bare gryte de tilbake... (gjør JÆVLIG vondt)

- Folk sniker seg inn

- Er for unge

- Stikker av fra regningen

og mye mye mer...

Nå er jeg servitør...har lang liste der også.. hehe

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kokk.

Haater det når folk liksom skal komme og belære meg om hvordan og hva som skal gjøres når det de sier er så heeelt på jordet at det ikke henger LITT på greip en gang. Feks når de bestiller medium biff og er sur fordi den er rosa i midten, eller en som skulle fortelle hvordan man virkelig skulle lage god fiskefilet i ovn(forslaget var: porsjonsstykker i folie - greitt nok- 200 grader i TO TIMER, da skulle vi få smake god fisk, snakk om å kremere fisken, sier jeg).

De fleste er heldigvis greie...

Skrevet

ÅÅÅÅåååå! Holdt på å glemme: barnefamilier som griser som om de aldri har spist andre plasser enn i bingen. Etter at de har forlatt bordet er det mat OVER ALT, ketchup (for de spiser alltid MYE ketchup - på alt) på de rareste steder, servietter er møla opp til småbiter, gulvet....ja jeg trenger ikke å nevne gulvet.

Jeg har barn selv, men litt bordskikk har han faktisk, jeg også og har jeg vert uheldig å grist, prøver jeg å rydde litt etter meg, ikke bare spre det rundt.

AAAArghhh!!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og for all del, vi har omtrent bare søte snille foreldre der, men jeg har vært borti folk som tror at alle fire ansatte på avdelingen er ansatt KUN for deres lille, og de 16 andre greier seg fint alene :-)

Da jeg jobbet i bakeri var de værste menneskene jeg visste om de som kom HVER dag for å spise kake og klaget og akket og bar seg over hvor dyrt det var der, men kom igjen dagen etter allikevel! (og klaget like mye da..)

Skrevet

Jeg jobber i kiosk og det som plager meg mest er når en av de første kundene fra morgenen av sier :"Jeg har ikke mindre enn denne", og gir meg en tusing når de skal betale 12 kr for en avis !! Eller "kan du sjekke disse ?" og overrekker meg en bunke på 30 flaxlodd. Eller spesiellt de som står å plystrer når jeg er en KJAPP tur på do, åsså spør de " har du ingenting å gjør eller ?" Oh my god !!!

Skrevet

jobber i matvarebutikk, folk som sier etter de har betalt...oi, eg glemte vist poser............

eller "sitter du her og ikke gjør noe" ?

skal betale feks 149,50 og skal absulutt ikke bruke en hundre lapp og en femti lapp, men tømmer alle småpengene utover alt og skal telle.............argarg

sier "ble det så mye for det lille der?"

går det an sier jeg bare..........

de fleste er meget hyggelige da..

Skrevet

Jeg jobber innimellom på en byggvare/interiør-forretning.

Å sitte i kassa der gjør meg GAL!

- nesten samtlige av kundene på formiddagen er arbeidskarer som STINKER uvaska ungkar.

- de samme karene slår an neger- og homo-vitser og forventer at jeg skal le av dem

- enhver som sier "er det gratis da, kanskje? hehe, tok du den?" når strekkoden ikke vil gå inn. HØRTN FØR!

- som sandypantz sier: den ALLER første kunden kommer inn gjennom døra om morgenen, skal ha en mutter til 1,50, og betaler med en tusenlapp. Evt kjøper mutteren og vil TA UT 1000,- i tillegg.

Skrevet

Hehehe =) Så morsomt å lese!

Jeg har jobbet som vikar i et vaskebyrå nesten hver sommer siden jeg fylte 15 og frem til jeg var ihvertfall 20 år. Og jeg ble nesten fast vikar på et sted på Ringerike - et stort bygg som var kombinert fabrikk og kontorlokale. Det som kanskje var mest irriterende der var når jeg vasket gangen mellom fabrikken og kantina/garderobene. Du kan jo banne på at hver dag kom det en møkkete fabrikkarbeider tråkkende inn med fææææle sko og sa: "Møkker jeg til for deg nå?" Næh? Gjør du det? Og kantina... Er merkelig at folk kan søle så mye når de spiser... Kaffe, smuler, melk og egg OVERALT hver eneste morgen..!

Utenom det så har jeg jo jobbet innenfor barneverntjenesten og der blir det liksom litt feil å si at klientene er irriterende da.. Lurer på om det faktisk er samarbeidspartnerne som er mest irriterende der gitt. Skulle nesten tro at samtlige av barneverntjenestens samarbeidspartnere tror at når du jobber i barneverntjenesten så har du flust av tid til overs. Da kan du skrive møtereferater, innkalle til neste møte, sørge for at alle parter til en hver tid er oppdatert på saken. Og du skal selvsagt kunne se saken fra alle parters side! Ingen tvil om at det er barneverntjenesten som har best tid av alle samarbeidspartnere altså... Og det er alltid barneverntjenesten som må stå til ansvar for eventuelle avgjørelser som blir tatt i samarbeidsmøter. Ja, for barnevernet er jo den store, stygge ulven fra før så da spiller det vel ingen rolle om det blir de som må opplyse om enda en dårlig nyhet? *grrr*

Skrevet

Jeg jobber på flyplass, og der skjer det mye morsomt gitt :)

Som at passasjerer tror det er min personlige feil hvis flyet er forsinket pga dårlig vær f.eks. Å da prøver å forklare meg at jeg mååååå få det flyet på rute, for akkurat han har noe fryktelig viktig å rekke i Oslo. Næh? Å alle de andre passasjerene reiser nok kun for å ha noe å bruke pengene på...de skal neppe rekke noe!

Ikke kan jeg trylle heller...er flyet forsinket kan jeg ikke gjøre en dritt med det, desverre!

Eller når noen ringer på mandag å spør om flyet de skal reise med på fredag kommer til å gå på rute. Ring spåkona tenker jeg bare da....

Kunne fortsatt i all evighet :)

Men de fleste passasjerene er snille og greie :)

Trives godt med jobben min.

Skrevet

er sykepleier så har vel egentlig ikke lyst å slenge noe om pasienter ;o)

Men jobbet i kiosk tidligere. Og der kom sinnet mer enn 1 gang ja... Jeg fikk helt dilla når jeg så gamle damer som sniker i køen, unger som stjal smågodt eller voksne mennesker som rappa ting. Jeg tok faktisk en voksen mann i å stjele en is til 5 kroner, sånn lang plastis. Det ble bare for dumt. Og når folk står med mynt i hånda og banker i disken fordi du står på bakrommet og drar fram paller med brus. Så ser de surt på deg når du kommer ut. AAAAH skulle gjerne fiket til et par a de...

Skrevet

Jeg jobber på treningssenter, og det er i grunnen ikke så mye som irriterer meg med kundene, men det kan av og til være ting som forbauser eller morer meg ;o)

-Alle mulige måter å gjøre en øvelse FEIL på...selvom vi har prøvd å veilede og forklare ca 1084 ganger, så vet personen såklart best selv at "nøkk og dra"-varianten "tar så myyyye bedre på hans/hennes muskulatur!" ....jadda...

-Når folk går baklengs på elipsemaskinen...og i tillegg syns "denne her er såå god å bruke altså!" *flire* (igjen..etter at jeg flere ganger har påpekt hvordan den SKAL brukes)

-Når folk ber om råd for å gå ned i vekt, men ikke kan skjønne at kostholdet deres (ofte, stort sett alltid faktisk) er en stor del av grunnen til at de ikke går ned. Standardreplikken er at "nei, kostholdet, det tror jeg er ganske bra altså...er nok ikke så mye å hente der"

Hehe.. Men folk er stort sett veldig flink altså, både til å spørre når de er usikre, og til å ta råd og hint til seg. Men det er bare enkelte ting som går igjen...hehe..

Skrevet

Jeg jobber som boligstylist og jeg hater de kundene som vil at jeg skal gjøre jobben min og jeg har stylet det helt ferdig så det ser best ut i prospektet og på visning. Men så tar de inn ting som absolutt ikke har noe der å gjøre eller flytter på noe så det ser helt malplassert ut. Stort sett gjør de dette under impuls når fotografen er der og da kan de heller la være å bestille styling hvis de skal leke interiøreksperter selv.

Også er det de kundene som helst skulle hatt psykolog. De prater og prater om de mest intime tingene. Jeg blir helt satt ut og har mest lyst til å gå derfra. Det er ofte de samme kundene som tror at det er åpent 24/7 på mobilen.

Skrevet

Jobber med IT og kunder som kan irritere meg (men more meg også) er de som ikke har NOE som helst peiling på PC, men allikevel er kjempe påståelige.. Som for eksempel innsisterer på at pc'en er den boksen du ser på (den du ser på nå) og som ønsker at du skal løse alle pc problemer over telefonen ved å bare si at "internett funker ikke".

Jeg har en genser som det står "No, I will not fix your computer!" på. Litt alvor og litt for moroskyld for hver gang noen får vite at du kan IT så kommer de med et problem du skal fikse....og så ringer de deg til alle døgnets timer og vil at du skal fikse.. ;p

Skrevet

Er lærer.

- nye reformer som blir innført før vi har fått startet på den forrige

- politikere og andre som uttaler seg i media om lærere, skole og lærerutdanning, skulle tro de aldri hadde vært i et klasserom før

- foreldre som duller med barna sine, stakkar lille gutten min er jo så snill, lyver aldri og gjør aldri noe galt, men er den største rampen av alle

- elever som kommer med vanvittige dårlge unnskyldninger for å ikke ha gym, ikke ha gjort lekser eller innleveringer, eller for å slippe unna ting, og som tror at vi er så dumme at vi ikke skjønner det er løgn

- de som sier lærere jobber halv ni til 2 og har 2 mnd ferie!!!!!!!!

ja det er mye som irriterer, men må selvsagt se på det positive også!

Skrevet

Jobber av og til i dagligvarebutikk, og er enig med dere andre som har skrevet om frekke kunder og de som betaler for en liten tyggegummi med en tusenlapp. Jeg irriterer meg i grunn mest over de kundene som kommer inn to minutter før stengetid, tar seg en handlevogn og går saaaakte inn i butikken. Tydelig at da kan det ta sin tid. Butikken er åpen 13 timer i døgnet, for guds skyld kom et kvarter tidligere!

Og så de som kjøper flakslodd like før stengetid, så jeg må stryke over og skrive på nytt i tippeoppgjør-skjemaet....Håper alltid å være ferdig med det i god tid, men det er alltid èn som kommer og skal ha ett griseflaks like før jeg stenger....

Og da det var spilleautomater (jobbet i kiosk før) og folk ville veksle masse lapper for å spille. Og når de hadde vunnet, kom de og kjøpte maaaaasse og betalte med 20`re:( Enkelte folk.........

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier på en kirurgisk sengepost hvor det kan være fryktelig travelt.

Et par uker siden, klokken er 21 på kvelden og jeg har ikke spist siden lunch, fordi jeg har løpt opp og ned korridorren for å gi smertestillende, kvalmestillende, tatt i mot pas. fra mottak, fra postoperativ, trøstet og forklart pas. og pårørende om alt mulig, gjort sårstell, strevd med epiduraler som ikke funker som de skal, og callet på leger som ikke svarer fordi de står å opererer..

Og der YES, endelig 2 min til rådighet, setter meg ned på vaktrommet med en yoghurt sammen med en kollega. Så banker pårørende på døra, stikker hodet inn og sier: "Unnskyld at jeg forstyrrer deg midt i kaffeslaberaset, men....( "et eller annet særs uviktig..")

Da kan jeg godt føle meg litt oppbrukt og lei. Får lyst å si "Hei, jeg er 7 mnd gravid og har ikke spist på ni timer, dette er ikke et kaffeslaberas, men unnskyld at jeg satt ned rumpa så det kunne komme til å se sånn ut, egentlig spiser jeg bare en yoghurt i full fart!"

Sier jo ikke det da siden jeg er så profesjonell ;-)

Men det hender at pas. og kanskje mest pårørende er utrolig frekke! Og det er som oftest IKKE de som er mest syke!

Må for moralens skyld legge til at jeg liker jobben min!

Skrevet

Nå jobber jeg ikke direkte mot kunder. Når jeg jobbet i bank derimot var det ofte ting som irriterte meg.

-kunder som kom jevnlig med en bunke med regninger og betalte 40 kr i gebyr pr regning og klaget på hvor dyrt det var. Det er tuuusen andre bedre måter å betale regninger på, enn å stresse i banken og få dem til å gjøre noe man heller kunne gjort selv.

-kunder som nekter å få minibankkort, telebank, nettbank osv osv... som kommer for å få overført 1000kr fra regningskonto til brukskonto og alle veier!!! Og som kommer 3 ganger i uka for å ta ut 1000 kr. Hvorfor kaste bort så mye tid på slike ting, Jeg fatter det ikke.

-kunder som stinker og ikke vasker seg, slik at man nesten brekker seg.

-kunder som tror de er veldig morsomme... særlig gamle dumme menn.og som kommer heeele tiden.

-de som kom 2-3 ganger for dag for å veksle til 20 kr for å spille på automater. Heldigvis ble det slutt på disse spilleautomatene.

-folk som tar ut jevnlig på barnas kontoer til de har heeeelt tømt kontoene deres, særlig før en helg var det vanlig. Som om det var deres egen reservekonto.

-treeeege kunder. Som kunne hatt ting litt mer klart før de kom. Når de sitter i kø i 10 min må det da gå an å få opp kontonr eller hva enn det er, og ikke stå å stange lenge og grave i veskene før de finner det de skal.

-folk som forventer at man skal huske kontonr deres og som faktisk blir sur om man ikke gjør det. Ofte husket jeg de utenat på de faste men likevel.

-folk som blir drit sure for å bli spurt om legimitasjon. Hjelpes!!! Vil de heller at man ikke skal spørre og risikere at noen andre får ta ut penger fra deres konto. Vet man ikke hvem folk er kan man jo ikke bare la de ta ut penger heller. Utrolig hvor mange som tror man ikke trenger legimitasjon her, og hvor mange som faktisk ikke har hverken minibankkort, sertifikat osv. Særlig gamle folk. Helt håpløst.

Men når det er sagt så trivdes jeg veldig godt i bank.Mange hyggelige folk å treffe!!

Og sikkert masse mer også som jeg ikke kommer på i farten.

Skrevet

*dytt*

kjempe morsomt å lese :-)

Skrevet

Jeg jobber på posten, og det irriterer meg er:

- Folk som forventer at vi bryter alle regler "kun for dem"

- Folk som tror at vi vet ALT om dem, deres bankhistorie og ALT om deres pakker/brev med et tastetrykk, når vi faktisk ikke får opp NOE i kassene!!!!! (vi har bare sånn "trykk det, trykk det" på våre skjermer...)

- Folk som gnåler "si meg, har dere ikke flere på jobb i dag?" når to stykker jobber ræva av seg for å få unna folk, de VET de er neste i kø (kølappsystem) og de kom nettopp inn døra(!!!)

- Rett og slett folk som tror at verden snurrer andre veien dersom de ber om det, fordi DE betyr mer enn alt annet!!!!!

- Folk som tror at man kan spore et brev de betaler 7 kroner for å sende

- De som mister bankkortet sitt 1 gang i måneden og aldri får surret seg til å skaffe noen annen legitimasjon

- De som STINKER!!!!!!!!!!!

- De som alltid prøver å snike i køen selv om vi har kølappsystem.. "skal bare ha dette frimerket..., skal bare hente en pakke...." som også 80% av dem de snek forbi skal....

Ja, ble en del klaging, men har fått litt fnatt i det siste...

er også utrolig mange herlige kunder!!!

Skrevet

Jobbet på butikk før..

- De som sier: vet du at den koster det og den koster det og den koster det...... for hver eneste vare! Joda VET DET!! Strekkode på dette skjønner du!! Gjelder spesielt for varer på tilbud og ofte samme personer!

- De som alltid MÅ si surt at de skal ha kvitteringen som de ville fått uten å si noe viss de kunne vente i 3 sekunder så den får skrive seg ut, eller de som begynner å mase om kvittering før de har slått koden sin!!

- De som ikke kan lese hva som står på kortterminalen å som må spørre skal jeg dra nå?? Skal jeg taste kode nå?? Bruk øynene å les hva som står! (Ikke svaksynte som har problemer med å lese selvfølgelig men folk som bare ikke skjønner at det står hva man skal gjøre samme hvor mange ganger du forteller dem det)

- De som trenger seg fram i lang kø og vil ha deg som sitter i kassa til å bli med til andre enden av butikken for å fortelle dem hva den frukten heter eller hva den planten koster! Joda beklager at de ikke fant noen som kunne hjelpe dem i den avdelingen men det må da kunne gå an å fatte at man ikke kan løpe fra kassa med lang kø foran uten å sure av den grunn!!!

Huff nå ble jeg passelig irritert her:))

Masse hyggelige folk også som gjør dagen bedre:)

Skrevet

jobber i omsorgsboliger for eldre demente........

tingen er at de kan desverre ikke no e for det, men kan være fryktelig frustrerende og forklare en 90 år gammel dame for 20 gang samme dag, at

hun ikke er 25 lenger og alle barna er voksne og klarer seg selv....

Skrevet

Dette var jo artig =)

Jeg jobber i klesbutikk og irriterer meg over følgende :

- kunder som etter å stå lenge i kø først begynner å leite i (de som oftest enorme baggy)veskene sine etter pengeboka. Leit den opp før da vel =)

-kunder som kjefter fordi klærne er skitne eller støvete...news flash! Det er kundene før deg som har skitnet de til etter å ha prøvd de å slengt de på gulvet, ikke jeg!

-kunder som roter på prøverommet...helt utrolig hvor klærne slenges rundt vegg i mellom!de klærne blir skitne og stygge og ser ofte brukt ut. Vi taper og kundene blir sure. Av og til har jeg lyst å spørre enkelte om de roter slik hjemme =)

-kunder som kjefter fordi de ikke får service akkurat NÅ! selv om tre andre var før han/henne i køen...

-kunder som truer med forbrukerloven=) utrolig hvor folk kan tolke og finne opp sine egne regler!!

Hehe ja blir litt irritert, tror folk ikke vet hvor mye slit det er å hanskes med kunder uansett hvilken bransje! Etter å ha jobbet i snart 6 år i bransjen vet jeg hva det vil si å være en god kunde iallefall=)

Skrevet

Jeg jobber innenfor offentlig forvaltning, og det absolutt verste jeg vet er folk som tror at det hjelper å forhandle... dvs. bare de maser mye eller lenge nok, så får de det slik de vil, og bare jeg som saksbehandler får høre nok detaljer om akkurat deres spesielle situasjon (som er så spesiell at den ikke kan sammenlignes med noen andres, så klart), så må jeg jo innse at reglene må omgås for dem, bare for denne gangen. Jeg jobber innenfor et regelverk hvor det ikke er rom for personlig skjønn, og når jeg forklarer for -ørtende gang- at vi følger reglene for å få mest mulig rettferdig behandling blir jeg skjelt ut som en j***a byråkrat. Jada.

Jeg prøver alltid å være blid og imøtekommende, men i de verste tilfellene må jeg få ut aggresjonen på (den fysiske) telefonen etter at jeg har lagt på, f.eks. Det er utrolig slitsomt med mange sånne henvendelser.

Er heller ikke så glad i mammaer og pappaer som ringer på vegne av barna og vil ha innsikt i alt mulig. Barnet ditt er over 18, og vi kan ikke utgi informasjon til hvem som helst uten fullmakt. Og så har vi jo de som truer med pappa advokaten/min mann advokaten... og noen ganger kommer det også henvendelser fra dem som mildt sagt er på kanten (har ennå ikke opplevd at de får medhold i klage heller - men om det er gjort feil blir det selvfølgelig rettet opp, og det skjer jo innimellom).

Skrevet

Førskolelærer:

Foreldre som kommer i bhg med potte tette barn med blanke øyne og som hoster til de kaster opp. Foreldrene står ved siden av litt flaue og sier: har sovet godt i natt og det er ingen tegn på at hun/han er i dårlig form. Det går en liten time og så må vi ringe etter foreldrene for barnet har feber og er helt ødelagt!

Skrevet

Jeg er sykepleier, og har jobbet endel i hjemmesykepleien som også inkluderer omsorgsboliger og serviceleiligheter. Mye rart en kan irritere seg over med pasientene, men de er nå tross alt ofte ikke helt klare og orienterte, er syke, smertepåvirket eller har andre grunner som gjør at de har den atferden de har. Har som oftest gyldig grunn :-)

Men det som oftest irriterer meg, eller rettere sagt skuffer, sårer og overrasker meg, er når pårørende kommer til oss og klager og bærer seg for at mor/far virker så ensom, åsså har de selv ikke vært på besøk på 1 mnd kanskje. Da kjenner jeg det kribler altså. Vi gjør flere tiltak for at de eldre ikke skal sitte alene hjemme eller i boligen som dagsenter, kontakter besøkstjeneste eller søker om støttekontakt, men mange av de eldre opplever nok å være ensomme for det. Og det er jo fordi det så å si samtlige av de eldre ønsker, er jo besøk av sine nærmeste! Ikke av en sykepleier eller hjelpepleier som er betalt av kommunen (selv om de fleste syns det også er hyggelig), men av de som de er gla i, som sine barn og barnebarn. Noen som gir dem følelsen av å være verdsatt og satt pris på. Ikke av noen som får betalt for det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...