linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 men nekter å drikke malt ekstrakt eller sviskejus? ... hun er en liten særing og liker ikke grøt så godt, har derfor begynt med brød det ene måltidet, og grøt til kvelds. Hun er blitt veldig hard i magen og jeg prøver fortvilet å finne noe jeg kan gi henne som lettner det litt for henne, sviskejus og malt går som sagt ikke.. hun tar flaska veldig dårlig (kun vann til maten).. Takker for alle svar/tips jeg kan få!!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Hva med å blande litt sviskemos i grøten? Det får fart på magen til gutten vår. Et litt varmt bad kan også hjelpe, gjerne med magemassasje etterpå. Masser magen forsiktig med to fingre, med klokka.
*Rutletutt* Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Duphalac. Kjøpes på Apoteket. Det rådet fikk jeg av legen da Milla slet med hard mage - det er ikke noe farlig på noen som helst måte - det bare hjelper å smøre tarmene. Hjalp her i hvertfall. Prøvd sviskemos?
Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hva med å koke svisker i litt vann og med litt sukker,så moser du det med stavmikser og kjøler det ned og bruker det som pålegg på skivene?
LoveInMyTummy Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Bland f.eks Vita hjertego olje i maten til jenta di. Det fungerer her. Hvis vi glemmer det, så får hun hard mage med en gang.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Enda mer vann, kanskje mellom måltidene også. Ligge mye på magen, det hjelper også på!! Det enkle er ofte det beste :)
Stinemor:) Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jenta mi hadde veldig hard mage, og jeg måtte gi henne store doser lactulose for å holde det i sjakk. Men så prøvde jeg fotsone terapi, og siden har hun vert helt fin. Tror det er litt forskjellig fra barn til barn hva som fungerer for hard mage. De tingene som jeg har fått anbefalt fra forskjellige hold er: Svisker, malt, Kiwi, fiken, et probiotika pulver for baby som jeg kjøpte på helsekost, lactulose, panda lakris (legger det i bløt i litt vann, moser det når det blir mykt, koker i micro. Blir en slags geleaktig konsistens som jeg gav med skje). Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå