Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg har da 3 barn, samme far til alle 3. Jeg var gravid i 4mnd da jeg tok han på fersken.Bestemte meg for å klare meg selv for det.Barnefaren vil ikke ha noe med minstemann å gjøre,aldri sett han eller møtt han osv.Nå har det seg slik,at søskenbarnet dems ska konfermeres nå,men lille gutten min er ikke bedt, hu mente at da riskerte hu at ikke bror hennes kom.(dette er altså tanta til mine barn) Og derfor vil hu ikke ha minstegutten min på 2 år der.Ene unnskyldinga var da at han hadde ingen som kunne passe på han,men jeg sa til hu at bestemor og bestefar hans vil sikkert passe på han, eller så gjør onkel det:Det var greit for onkel. Men det hjalp ikke at jeg sa det, for hu kan ikke be han for da blir det bråk sier hu.Hvem er det vi ska beskytte her?? Barna eller en far som har 7 barn med forskjellige kvinnfolk?? Han prøvde også å snu familein sin mot meg, med å juge å si at det ikke var han som var far,jeg krevde dna.Han nekta. Politiet kom vist hjem å henta han.99,9 sikkert på at han var far,nærmere kommer du ikke..Men søstra hans trodd meg,og var med da på fødsel og ble gudmor også.Føler at familien hans stenger han ute og er kald mot han, men ikke onkel,og olderforeldre osv.. Hva syntes dere??
-Hengebuksvinet- Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Stakkars, stakkars gutt, og stakkars stakkars deg. Det kan umulig være lett å forholde seg til en sånn far. Jeg synes det er helt utrolig at en far kan velge bort ett av barna sine, og enda mer utrolig at familien hans også (delvis) stenger ute barnet for å føye han. Hadde dette vært min bror, hadde jeg garantert invitert alle barna. Og det forbauser meg at ikke tanta og besteforeldrene ser hvor utrolig stygt gjort dette er, selv om gutten er bare 2 år. Heldigvis for deg kommer han nok ikke til å reagere så mye på dette selv, siden han er så liten, men han får seg nok en hard smell når han er stor nok til å forstå situasjonen. Jeg tror faktisk at jeg hadde sagt fra i klartekst til tanta. Si rett ut at hun er med på å trakkasere et uskyldig barn, og at hun ved å ikke invitere gutten ekskluderer et barn fra både farsfamilien og søskenfellesskapet. Hun kan umulig være klar over konsekvensene av handlingene sine. Uff, dette var virkelig trist. Uansett hva du gjør, blir det feil. Det kommer ingenting godt utav å tvinge en far til kontakt med barnet, om han selv ikke ønsker kontakten...
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Jeg synes at du kaldt og rolig skal takke NEI til invitasjonen for alle, når ikke et barn får komme, er det ingen vits at noen av dine barn kommer. Og gjør det klinkende klart for dem hvorfor dere ikke kommer. Det går virkelig ikke an å utestenge et barn på den måten, og hvis du tillater det nå vil det bare fortsette, tilslutt er gutten så stor at han ser det og det vil såre noe alvorlig. Det er også temmelig hårreisende å gjøre forskjell på et av barna i en søskenflokk, en for alle og alle for en er en god setning. Sånn forskjellsbehandling vil på sikt, hvis det får fortsette, skade søskenforholdet. Hvis du forklarer dine barn på en saklig og ærlig måte hvorfor du må sette foten ned vil de sannsynligvis forstå det. Barn er lojale mot sine, og jeg har aldri sett et barn utstyrt med normal empati og rettferdighetssans synes det er greit med forskjellsbehandling av søsken. Du må ta et standpunkt på vegne av dine barn her, det er dem det gjelder, faren er en voksen mann som må stå for sine egne tåpeligheter. Skån dem fra en slik oppførsel, han er et elendig forbilde og ingenting å trakte etter !
Attpåklatten :-)™ Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Signerer Olebrumma 4 barnsmor her. Dette er jo helt horribelt!! Som Olebrumma sier, det er viktig at du sier klart ifra og ikke støtter dette syke opplegget ved å komme med kun 2 av barna dine - da aksepterer du jo hvordan disse menneskene ekskluderer det yngste barnet. Ikke gjør det!!!
mamman til gogutten Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Helt enig med dere her altså!! Går ikke an å gjøre forskjell på barna på den måten!!! Alle eller ingen. Sett ned foten nå før de får for vane at de kan gjøre forskjell, det er horribelt at voksne kan gjøre sånt mot barn!!! Fysj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå