Gå til innhold

Har dere begynt med sikkerhetssele for gravide i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er vel 8 uker på vei nå, og skal kjøpe sikkerhetssele for gravide til bilen.

Det er vel ikke hysterisk å begynne så tidlig? Synes egentlig man bør begynne med det så fort man finner ut at man er gravid.

Hva med dere andre i 1.trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner så fort det er ømt til magen med bilbelte. Har ikke begynt enda. Er 7 uker i dag. ;) Tror jeg skal få tak i det snart. Har lånt det ut til ei venninne. Begynner å bli ekkelt med alt over magen. Ellers så begynner ikke folk med gravidbilbelte før livmoren er over skambenet. :)

Skrevet

Takk for svar!

Ja hva man ikke vet, sier jeg bare! Men når er egentlig livmoren over skambenet?

Vel, jeg kjøper det nå ialle fall ganske så snart. Så har jeg det!

Skrevet

Jeg fikk beltet når jeg var 7 og en halv uke på vei. 2 dager etter jeg fant ut det. :) Har et søskenbarn som jobber på bilbutikk og han ordnet dette til meg med engang. :) Han sa man skulle begynne med dette med engang. :)

Skrevet

Heller føre var enn etter snar, Promp;).

Livmoren kommer opp over skambenet ca i uke 14.

Skrevet

Hvor får man kjøpt et sånt belte? Og hvor mye koster det?

Skrevet

jeg er snart 9 uker på vei.... og har begynt å bruke bilbelte... :) fikk låne av en venninne.... vet ikke hvor man får kjøpt det!...

Skrevet

Begynn å bruk det setebeltet så snart du finner ut at du er gravid! Sikkerhet først, gjelder og det som vokser i magen. :)

Prisen på et slikt belte ligger på ca 500,- og fås kjøpt på de fleste bilrekvisit butikker, Jeg ønska meg et slikt belte i tidlig julegave fra min far, ikke så dumt ønske det.

Skrevet

Jeg skal ikke ha sånn sele i det hele tatt. Går under kategorien bortkastede penger! Om man bruker selen slik man skal, altså ikke har den over magen men på hoftebena er det ingen vits i å kjøpe gravidsele.

Skrevet

Det koster rundt 400 kroner, og man får kjøpt det på de fleste bilrekvisita butikker. :)

Skrevet

Inne på tryggtrafikk.no ( http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943 ) står det at slike bilbelter for gravide kun er for komforten til mor, men ikke har noe å si for sikkerheten til babyen.

"Disse produktene, BellySafe, Mammas Magpute och BeSafe Gravid, er alle helt virkningsløse ved kollisjon"

Så da er det vell liten vits å begynne å bruke det før det er ubehagelig å ha beltet over magen :)

Skrevet

Sånn tenker jeg også, at jeg ikke begynner å bruke det før det blir ubehagelig med vanlige bilbelter...

Forøvrig så selger de sånne gravid-belter på trumf.no, for 279kr.

Skrevet

Jeg har aldri brukt et slikt belte, og skal ha nr 5 nå, så kjøper det neppe denne gangen heller, har egentlig ikke følt noe ubehag ved bruk av vanlig belte, bare å følge beltebruken slik man skal!

Skrevet

Nei, ikke kommer jeg til å begynne med det heller. Er 4. gangsgravid og har aldri hatt bruk for det. Det er klønete å få på med stor mage, tar lang tid, og dessuten kan man greie å få bilbeltet under magen på en forsvarlig måte uten at man må bruke et slikt.. Jeg har et liggende fra første svangerskap men brukte det to ganger tror jeg..

Skrevet

jeg skal ikke kjøpe d... klarer meg fint med vanlig sele:)

Skrevet

jeg skal ha det, mest for min egen del.. magen er øm, og ikke godt å få den stramme beltedelen over magen :-) så i dag er kjærsten i nærheten av en bilbutikk og skal inn å se etter det :-)

Skrevet

Har ikkje bil, så det er ikkje aktuelt uansett for min del. Men, har site i bil og vert høggravid. Man, har aldri opplevd at bilbeltet har vert i vegen eller kome over magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...