Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag. Hun trur den lille gutten min ligger med rompa ned. Nå er det fortsatt 6 uker til termin, men begynner å føle meg litt nervøs. Ska på ultralyd neste torsdag så da får jeg vite mer da. Har hatt flere ultralyd og da har han ligget med hode ned. Så hvis han har snudd seg så har han gjort det en gang den siste uken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det likt som deg. Er i uke 34 og han ligger plutselig med rompa ned, selv om han på tidligere kontroller har ligget med hodet ned siden uke 28. (Har ikke sett dette på ul jeg da, bare jordmor og lege som kjenner det). Du er heldig som skal på ul neste uke da, jeg må vente til kontrollen hos jordmor i uke 37, og først da blir jeg henvist til sykehuset og ul om han ikke har snud seg.

Ble litt stresset jeg også i går da jeg fikk beskjeden. Nervøs nok for fødsel om man ikke skulle få seteleie i tillegg, med snuforsøk og vurdering av ks kontra vag fødsel.

Skrevet

Bare for å berolige litt da, jeg fødte min første i seteleie! Gikk helt fint det og!!!

Skrevet

Bebien min sitter også og har sittet hele svangerskapet. Er nå i uke 37. Skal inn på sykehuset og forsøke snuing i morgen. Dersom dette ikke fungerer blir det diskusjon om setefødsel dersom bekkenet er stort nok, eller KS. Tar det som det kommer:) Ingen vits i å gå å grue seg har jeg funnet ut. Da blir det bare tynger for meg og bebi.

Skrevet

villle ikke bekymret meg.. var urolig for det samme som deg.. tvillingene mine lå i sete i uke 35.. men på kontroll i uke 37 hadde de snudd seg begge to.. å de har det nok litt trangerer enn din lille som har hele magen for seg selv.. så ikke bekymr deg enda.. den har god tid til å snu seg på enda.. ==)

Skrevet

Fødte også første barnet i seteleie, og dette gikk kjempe bra... Tvillingene satt også i seteleie, men pga av frykt for komplikasjoner med tvilling 1 ble det tatt keisersnitt... Hadd jeg vært garantert at det hadde gått greit med jenta, hadde jeg valgt dobbel setefødsel framfor KS!!!!

Skrevet

Hei.

Det er godt å høre at det går bra for de som født i sete, så er det veldig godt at legene kan se hvordan barnet ligger og at de kan se hvis det er for trangt i bekknet for vaginalfødsel.

De som skal in og prøve å snu barnet, hvordan gjør de det?

Skrevet

min jente lå i sete helt til jeg var 38+2, da snudde hun seg, etter at jeg hadde blitt klarert for setefødsel, og bekkenet var blitt målt med røndtgen og alt. På sykehuset ville de ikke prøve å snu manuelt fordi morkaka lå vi veien. Men så klarte hun det altså selv! Det må nevnes at jeg prøvde både akupunktur, moxa, yogastillinger og å prate med barnet og be henne snu seg. Kanskje det var det siste som virket til slutt? Nå ligger hun ihvertfall rette vei og er et bevis på at noen barn snur seg sent i svangerskapet. Men hun vil fortsatt ikke ut da, jeg er 5 dager etter termin. Akupunktøren min sier at det kanskje er fordi hun snudde seg så sent. Jeg håper hun er ute snart! Har gutten din snudd seg så sent som du sier, så greier han sikkert å snu seg tilbake også! lykke til!

Skrevet

Jeg har ogsaa en finfin opplevelse med planlagt, igangsatt (9 dager over termin) setefoedsel. Bla deg tilbake ca 1,5 uke saa finner du noen traader om mange sine erfaringer om setefoedsel, hvor flere beskriver litt inngaaende.

Det er ikke noe grunnlag for aa grue seg for en planlagt setefoedsel i 2008, med det utstyret, kompetansen og den noe endrete innstillingen man har til dette paa norske sykehus. Man kan overvaake babyen paa en helt annen maate enn foer og det hele skjer i rolige kontrollerte former, med ekstra bakvakt hele tiden, som kan utfoere keisersnitt dersom dette likevel skulle bli noedvendig. Noe det som regel ikke blir.

Flott med babyer som snur seg i siste liten, helt enestaaende, men det er altsaa ikke alle som gjoer det. =o)

Jeg foeder med glede i sete igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...