Lille Trille* Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er det å sjekke modningen en del av "standardprosedyren" når du har kommet så og så langt, eller må man be om det? Jeg skal til legen i mårra, og er da 38.3. Synes det hadde vært greit å vit eom jeg er moden, men er samtidig ikke så begeistra over gynokologiske undersøkelser....
Lille Trille* Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Jeg veit ikke om det er vanlig før termin. Synes det er så mange som får sjekket dette før termin, men veit ikke om det er spesielle årsaker til dette. Sist gang fødte je gover 3 uker før termin, så jeg går nå her og venter... HI
Smånetta 14.mai Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg hadde nedpress og stikkinger i underlivet i uke 32. Da ville legen sjekke. Han trodde jeg var avkortet og myk, men ikke åpen. Det viste seg å være helt feil da jeg ble undersøkt på føden uka etter med falske rier. Men jeg fikk masse kynnere da... Jeg håper ikke han vil sjekke igjen. Da tror jeg at jeg ber om å få vente i spenning. Er 35 +4 i morgen.
*Timulia* Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Er uke 39 nå, var hos legen o går og han sa at han ikke sjekket modning før overtid. Var hos jordmor for akupunktur senere på dagen, og hun sa at for jordmødre kunne de sjekke modning fra uke 37. Hadde jeg visst det hadde jeg heller tatt de siste kotrollene hos henne! Men skal dit til uka, så hvis det ikke har skjedd noe til da får jeg hvertfall sjekket!
Ville Vera Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Spurte faktisk legen min om det idag. Ho sa nei, så jeg ble nok ikke sjekket nei... Er akkuratt 38 uker idag
Bette-liten+<3<3 Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Var hos jordmor på mandag og var da 39 uker. Hun sjekket ikke da, men sa at neste gang (mandag som kommer) så skulle hun sjekke. Jeg er da akkurat 40 uker.
C Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Jeg var hos jm i dag. Er nå i uke 37. Har veldig nedpress og ofte kynnere. Da hun skulle kjenne på babyen, klarte hun nesten ikke å kjenne hodet. Hodet er festet langt nede og innover. Hun sa da at dersom jeg ønsker, så kan hun sjekke modningen neste uke. Så det skal hun få gjøre. Jeg venter spent. Er ganske klar nå.
jallaba Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Var på kontroll hos lege på sykehuset i går, var da 37+3, jeg sa at jordmor på forrige kontroll ba meg spørre legen om å sjekke modningen, så det gjorde hun. Ikke helt umodent iallefall, mykt og plass til en finger... Så det varierer visst veldig fra sted til sted om de sjekker eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå