Kirsebæra Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Trenger en god oppskrift på kanelboller/skillingsboller som ikke blir så fort tørr! noen av dere mesterbakere som kan gi meg en god oppskrift?
dritgrei hei hei! Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 jeg baker dritgode kanelsnurrer. En pk ferdig bollemix, tilsett ekstra kardemomme, ett egg og litt salt. Kjevle ut deigen og smør inn med godt smør eller bremykt ( her gjelder det å ikke være gnien :-) strø rikelig med sukker og kanel, og rull i vei. la de ferdige bollene heve i en times tid, smør dem med egg og pynt med perlesukker! nam nam nam nam
Kirsebæra Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Men jeg har ikke bollemix da, men er det samme som vanlig bolle oppskrift? hvor mange boller får du med en pk bollemix da?
Kirsebæra Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Trenger egentlig en stor bolledeig så jeg får maaaange kanelboller=)
M&MH Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 INGREDIENSER: 50 gr. gjær 150 gr. smør/margarin 1/2 liter melk 1/2 ts salt 90 gr. sukker 1 1/2 ts. kardemomme 750 gr. hvetemel Fyll: 200 gr. smør 200 gr. brunt sukker kanel til å drysse på FREMGANGSMÅTE: Smøret smuldres i melet. Gjær røres ut i lunken melk. Kardemomme, salt og sukker røres i melet. Rør inn melken til slutt. Eltes godt og heves til dobbel størrelse. Fyll: Smør og sukker røres sammen. Deigen kjveles ut til ett rektangel og fyllet smøres på. Dryss med kanel og rull smmen fra lengderetningen Skjær i skiver som legges i smurte papirformer. Heves godt og stekes i ca 10 min. v. 230 grader Denne er best:-D mener å huske at det ble veldig mange boller ut av det også.... kanskje 25 store boller eller no.
dritgrei hei hei! Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 da ville jeg laget med to poser bollemix.... ja det er det samme... mel og slikt.... men inne på tv2 sine sider har de bolle oppskrift vettu, om du ikke har tid til å dra på butikken :-) det viktigste er at du ikke er gnien på smøret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå