Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Hvis man fullammer er det nok prevensjon i seg selv eller har det kommet uplanlagte barn for dere da? Hva er vanlig? Bruker dere minipiller eller ingenting? Annen prevensjon?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Nei, det er IKKE nok prevansjon i seg selv. Vi fikk barn nr to ett år etter vår første pga det... Spør lege hva som passer best under amming, og bruk kondom inntil dere vet mer!
Benedicte32 Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 NEI!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er derfor jeg har to barn med 11 mnd'er imellom....
Carla78 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg fikk mensen 3 mnd etter fødsel. Fullammet frem til gutten var 6 måneder. En dårlig prevensjonsmetode iallefall. Vi brukte kondom.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 NEI !!! ....og husk at man alltid har en eggløsing FØR første mensen kommer også...
maria isabell Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 det blir vel vanskeligere å bli gravid når en ammer,men ikke umulig:)
Gillenia Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Hei! Fullamming er nok en sjansebetont prevensjonsmetode...Selv satte jeg inn spiral 6 uker etter første fødsel. Har også brukt det mellom nr.2 og 3. Er veldig fornøyd, synes at det er mindre stress enn kondom, P-piller e.l. har jeg aldri brukt.
jh80 Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Det er et lite sjansespill ja Jeg begynte etterhvert på minipiller, men så svimete som jeg er, var nok ikke den kjempesikker.... Men for meg var amming godt nok, fikk ikke mensen tilbake før jeg HELT sluttet med amming. Og da var det en del måneder med nedtrapping, og sluttet med nattamming ganske tidlig. Så det er ganske individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå