Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Søstra mi har herpes, og chlamydia. Kan dette smitte over til babyen min hvis hun f.eks ikke vasker hendene (jeg er så redd for dette, hun er den eneste avlastningen jeg har). Jeg vet jo ikke om hun er dårlig å vaske hendene altså, er bare noe jeg tenker på. huff sikkert dumt men..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Tja, det er jo ved berøring/kroppskontakt det smitter. En kan jo få herpes ved munnsex, f eks. Og babyer kan få begge deler om mor har det ved fødselen, herpes om det er utbrudd ved fødsel.... Nei, jeg er ikke sikker her, altså.......
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Har hun vært på do og ikke vasket seg etterpå, så er vel muligheten der.. Men, hun får vel behandling mot clamydia, så det burde vel forsvinne snart? Og herpes er vel bare smittsomt ved et utbrudd?? Ta det opp med henne da vel? Kanskje du også burde prate om blomster og bier ( og kondomer) samtidig?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 La henne bruke antibakteriell gelè før hun tar på babyen. Men for at hun ikke skal føle seg sepdalsk, kan du la alle som holder barnet bruke dette først. Har ei venninne som drev med det det. Var ganske komisk som hun holdt på. Ingen fikk røre babyen før de hadde fått en sprut bakteriedrepende middel i hendene. Nå er gutten fire år, og allergiker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå