Stolt mamma for første gang Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 grøt har aldri vært en favoritt. Å svisker brekker han seg av. Men nå har minsten begynt å like brød veldig godt. Til tross for at han får grovt brød blir magen hardere å hardere. Han er ikke veldig glad i vann, så han får foreløpig mme 3 ganger til dagen. (Etter måltidene). Noen har som opplevde dette når de var rundt et år? Gikk det over av seg selv? Hva forebygget dere med? Å jo hardere mage, jo mindre spiser han......naturlig nok. Men han får i seg så utrolig lite mat, og nesten hvert eneste måltid er en kamp. Noen andre som har/har hatt det slik?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hard mage kan komme av for lite væske. Husk at grovt brød trenger mye væske for å brytes ned. Mme er også et måltid - ikke drikke som i tørstedrikke. Du bør gi noe væske utenom. Vann, juice, saft. Til nøds saftis eller gelè. Frukt kan også hjelpe påmagen. Så gi gjerne fruktglass to ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Har du forsøkt å gi han hele svisker? Holde og tygge selv event gi små biter. Hun er ikke glad i mosen og safta men hele svisker elsker hun. Etter at jeg fant ut det så ordnet magen seg selv. Nå får hun en svisker om dagen:-) Jeg vet ikke helt om det er anbefalt men en periode,for å avvenne mme så vannet jeg den ut..tok bare en skje på 100 ml vann feks..da ble det mindre næringen men mare vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå