Gå til innhold

hard mage etter at han spiser mer brød...

Anbefalte innlegg

Skrevet

grøt har aldri vært en favoritt. Å svisker brekker han seg av. Men nå har minsten begynt å like brød veldig godt. Til tross for at han får grovt brød blir magen hardere å hardere. Han er ikke veldig glad i vann, så han får foreløpig mme 3 ganger til dagen. (Etter måltidene). Noen har som opplevde dette når de var rundt et år? Gikk det over av seg selv? Hva forebygget dere med? Å jo hardere mage, jo mindre spiser han......naturlig nok. Men han får i seg så utrolig lite mat, og nesten hvert eneste måltid er en kamp. Noen andre som har/har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hard mage kan komme av for lite væske. Husk at grovt brød trenger mye væske for å brytes ned. Mme er også et måltid - ikke drikke som i tørstedrikke. Du bør gi noe væske utenom. Vann, juice, saft. Til nøds saftis eller gelè. Frukt kan også hjelpe påmagen. Så gi gjerne fruktglass to ganger om dagen.

Skrevet

Har du forsøkt å gi han hele svisker? Holde og tygge selv event gi små biter.

Hun er ikke glad i mosen og safta men hele svisker elsker hun. Etter at jeg fant ut det så ordnet magen seg selv. Nå får hun en svisker om dagen:-)

Jeg vet ikke helt om det er anbefalt men en periode,for å avvenne mme så vannet jeg den ut..tok bare en skje på 100 ml vann feks..da ble det mindre næringen men mare vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...