Gå til innhold

Vært på første sv.skapskontroll i dag :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag, og sa jeg var gravid, og da fyllte vi ut skjema, og hun tok blodtrykk, og jeg ble sendt ut til de på kontoret for de vanlige blodprøvene, og sjekke urin for sukker og det andre vanlige.

That's it !!

Hun sjekket ikke at jeg var gravid engang!

Jeg spurte om hun kunne ta ultralyd på meg, men den var opptatt, så jeg fikk ny time om 2 uker for å ta ultralyd da :-) Gleder meg.

Jeg føler meg ikke så gravid, siden jeg ikke har noen symptomer, så jeg hadde gledet meg til denne legetimen for å på en måte få bekreftet at jeg var gravid.

Jeg er 6+1 i dag.

Fikk termin 5. desember :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, samme med meg. Jeg var hos legen på tirsdag, og er 8+3 idag. Spurte om jeg kunne få ta en kikk med UL, men de hadde ikke apparat på legekontoret som kunne sjekke det så tidlig. Litt kjedelig..

utenom ultralyden om to uker, når skal du til sjekk igjen?? Jeg skal på vanlig UL rundt uke 17-19, men neste legesjekk er ikke før uke 24. Svigerinna mi sa at hun var på enda en vanlig legesjekk før UL'en i uke 19... Men det er vel ikke vanlig?

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde spurt om å få ultralyd så hadde jeg nok ikke fått ny time før etter den vanlige ultralyden i ca uke 18.

Det er bare 8 kontroller i hele sv.skapet, ink. ultralyd i uke 18, men hun sa at om jeg føler behov for å komme til tider utenom, så er det bare å ringe å bestille time.

Men får jeg se babyen på ultralyd om to uker, og at det er liv der, så tror ikke jeg at jeg vil ha behov for å komme på ny kontroll igjen før etter den vanlige ultralyden. Med mindre noe skjer som gjør at jeg føler behov for det.

Det som er vanlig her på vår helsestasjon er 8 kontroller, først en legetime hvor man bekrefter graviditeten på en måte, tar alle disse blodprøvene og alt det, også er ikke neste før ultralyden i ca uke 18.

Så er det ny time hos jordmor eller lege etter det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...