Gå til innhold

Sosial permisjonstid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer, ser det er mange som er hjemme, og dagens høydepunkt er en tur.. Velger dere selv å ha det slik? Synes bare det høres litt ensomt ut..Har selv et stort nettverk, var heldig å få samtidig som et par venninner. Likevel har jeg jobbet for å få nye og flere venner. Fikk nr 2 ganske tett. Så nå bare koser vi oss, og har planer hver eneste dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er ungen din da? Er vel greit at de får en pause fra alt maset innimellom også, ihvertfall hvis de er små! Jeg passer alltid på å ikke fly ut og inn flere dager etter hverandre! Er ikke sikkert det er like kult for ungen som for deg vet du!

Skrevet

Høres ut som at du har ganske mye overskudd og energi? Det er det ikke alle som har. Ikke minst meg selv. Ofte trøtt og sliten.

Jeg har ingen venner fra før som har barn. Blitt kjent med noen i nærmiljøet med babyer på ca samme alder, så dem treffer jeg jevnlig. Men treffer ikke folk absolutt hver dag. Det hadde jeg ikke orka i noe fall. Blir sliten av å treffe folk hele tida.

Og tida går jo så fort. Vil ha litt alene tid med snuppa og litt helt alene tid når hun sover, så da er det ikke så mye tid igjen.

Man behøver da ikke være ensom selv om man ikke renner ned andres dører (eller de renner ned dine...)! :)

Skrevet

Vi gjør ikke noe hver dag, men kanskje 3 ggr i uka (noen uker mer noen uker mindre). Ingen av mine venninner har jevngamle barn, så jeg har fått et nytt nettverk av gode venner til meg og til lille.

Synes det høres litt slitsomt ut både for liten og stor å gjøre noe hver eneste dag, men der er man så forskjellige. Så lenge lille får slappet godt av og mor ikke blir sliten kan hver enkelt heldigvis være så sosial man selv orker.

Skrevet

Vi gjør ikke noe hver dag, men kanskje 3 ggr i uka (noen uker mer noen uker mindre). Ingen av mine venninner har jevngamle barn, så jeg har fått et nytt nettverk av gode venner til meg og til lille.

Synes det høres litt slitsomt ut både for liten og stor å gjøre noe hver eneste dag, men der er man så forskjellige. Så lenge lille får slappet godt av og mor ikke blir sliten kan hver enkelt heldigvis være så sosial man selv orker.

Skrevet

Har sjelden tid til å treffe venninner nå i permisjonstiden, føler jeg...De fleste dager er jeg hjemme, går en lang tur og gjør husarbeid. Før jeg vet ordet av det, er klokken fem og samboeren kommer inn døra...Men minst 2 dager i uka er jeg i byen og gjør diverse ærender, eller er på besøk hos/ har besøk av andre venninner med barn. I dag har jeg vært på babykino sammen med ei fra barselgruppa, det var koselig.

Mine nærmeste venninner bor desverre ikke her lenger, hadde sikkert vært mer sosial hvis de gjorde det. Men jeg føler meg aldri ensom, helt sant. Har min kjære samboer, min søster (hun er jo som en venninne) og resten av familien i tillegg til andre bekjente med barn. Synes tvert om at det kan bli for mye i blant, og foretrekker å være hjemme med gutta mine ;-)

Hadde jeg hatt planer hver dag, hadde jeg blitt svett ;-)

Skrevet

Hi

Hehe, godt å høre- høres fornuftige ut dere! Ja, må si jeg har ganske mye overskudd og energi.. Babyen er 4 mnd, i tillegg har jeg en liten på 22 mnd.(som er i bhg) Det viktigste er jo igrunnen å ikke føle seg ensom selv om man er mye hjemme. Føler nesten jeg er kommet inn i en sirkel der jeg må gjøre noe hver dag! Men ser ivertfall at lillemor har det bra tross høyt aktivitetsnivå på mor!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...