Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... Jeg skulle jo begynt å jobbe igjen 7.april, men pga operasjon får jeg ikke begynne før tidligst i mai... Sambo har permisjon til 14.mai, vi hadde dagmamma helt til for snart en uke siden da hu hadd fått annen jobb..

Så kommer jo et lite problem. Det er jo kul i hampen umulig å få tak i dagmamma. Alle jeg har spurt skal gi seg nå til sommeren. Barnehagen han har fått plass i fra 1.august har ikke plass til å ta han inn nå..

Jeg jobber full turnus og samboer jobber fra 8-16, alle besteforeldrene er i full jobb selv, og vil ikke belaste de med å ha han i 3 mnder.. Tror ikke økonomisk sett at vi har råd til at jeg tar ut 3 mnder uten lønn.. Har tross alt lån som skal betales.. Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trine.....

Du får dette av hesten din og få det andre beinet i gips, bli sykmeldt en ny periode ;-)

Hihi

Neimen om jeg vet altså! Kan dere flytte litt på feriene deres da? Slik at det kanskje går...?

Skrevet

Det var en god ide Maja-mor ;) Hehe.. Huff, 6 uker til i gips og jeg blir GAL!

Nei, altså! Vi skal egentlig bare ha en uke ferie i år, og da skal vi bort. Men det er jo altså 2 1/2 mnde vi mangler barnepass, og det blir snabla dyrt for oss om vi må ta ut all ferien nå :s Siden jeg jobber turnus har jeg ingen garanti for at jg får ferie den uka jeg vil, hvis jeg får den seineste ferien er det uke 30,31 og 32... Men jeg har sagt til sjefen at jeg skal ha ei uke fri i oktober pga sporingskurs og jakt med ny hund og 1 uke senere for at Halvor og jeg skal til Kristiansand på besøk :s

Men vi får se hvordan det bærer i vei.. Svigermor går jo hjemme noen uker innimellom, men vil ikke ha han hos henne så lenge...... Spes ikke nå som hu røyker igjen, og jeg er allergisk mot røyk. Dessuten vil jeg ikke legge alt ansvaret over på henne!

Skrevet

Dagmamma er jo en mulighet?

Skrevet

Som du ser i hovedinnlegget så hadde vi dagmamma inntil nylig. Hun har fått en anna jobb....

I området her er det umulig å få tak i dagmamma. alle jeg vet om gir seg til sommeren ,,

Skrevet

Siden det bare er sommeren dere skal ha barnepass til, kan dere jo se om en student kan være dagmamma. Kan være dere må betale ganske godt da, men det er kanskje verdt et forsøk.

Skrevet

Hvr bor du da? Jeg går hjemme jeg..frem til august...kunne kanskje hjulpet om det er krise (noe det høres ut som)... Er vel liten sjans for at du bor i nærheten her, men verdt et forsøk :)

Skrevet

ja hvor bor du henne da?? jeg er nemmelig oxo hjemme:)

Skrevet

RIng banken å spør om dere kan slippe avdragene de månedene det er snakk om (du må betale renter da). Så kan du spørre sjefen om du kan gå ned i stilling noen måndere slik at du bare jo bber kveld/natt/helg.

Skrevet

Jeg bor på Hadeland.. Sjansen er vel lik 0 for at noen av dere bor der..

er ikke så lett å jobbe bare kveld og natt når jeg går tredelt turnus, men har vi ikke andre valg så må jeg bare snakke med sjefen om det.

Skrevet

vet ikke hvor hadeland er jeg, hehe. så da er det nok ikke i nærheten av meg desverre..:(

Skrevet

Jevnaker heter det... Mest kjent for Hadeland Glassverk og den årlige budsjettforhandlinga til regjeringa..

Skrevet

Huslånet får vi nok de på ja, men neppe stuielånet og billånet mitt! Var så dum at jeg tok opp lån i en bank som overhodet ikke har god greie på kundebehandling!

Skrevet

Skulle nå tro at mange vikarer eller deltidsansatte vil kappes om de ledige vaktene på dagtid.

Burde ikke være et problem for sjefen i det tilfellet hvertfall.....

Skrevet

Er litt værre når man jobber på sykehus.. Da kan man ikke bare bytte over til seinvakter og nattevakter.. Uansett om jeg jobber mye natt, så må jeg jo sove en gang også.. :s

Skrevet

Bor et godt stykke unna Hadeland ja, :(

Skrevet

Jeg jobber også på sykehus og har heller ikke barnehageplass før august. Vi har løst det med at jeg har gått ned til 50% stilling, så nå jobber jeg kun kvelder og tredje hver helg, da får man også kontantstøtte. De kveldene jeg jobber så reiser min mann tidligere på jobb og kommer tidligere hjem igjen.

Til høsten når han begynner i barnehagen så begynner jeg å jobbe fullt igjen. Vi har ikke prøvd ut dette så lenge, men det fungerer greit hittil ihvertfall:)

Har du anledning til å gjøre noe lignende da?

Skrevet

Skulle ønske vi også kunne gjort det slik, men samboern jobber et stykke unna der vi bor, og han jobber fra 8-16, reiser kl 7 og er hjemme kl 17.. Han er i permisjon nå fordi jeg har måttet ta en operasjon, så han har nå sin 5 uke hjemme og skal være hjemme til 14.mai. Sjefen hans var ikke spesielt glad for dette, og siden det står en forfremmelse på tur tviler jeg på at han får jobbe fra 8-13 om dagen.... Det beste hadde jo selvfølgelig vært å løse det på den måten..

Skrevet

Vel, nå har jeg skrevet ark som jeg skal hene opp i gangen ved hs på oppslagstavla og i to butikker, ordna annonse i en av lokalavisene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...