Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Babyen ser på meg et sekund eller to, men ser helst på veggen. Eller oppover\bakover. Ligger og kikker masse på andre ting, men vi får altså lite respons med øyekontakt. Tenker at noe kan være galt, autisme eller cp. Eller er det normalt at noen er så trege?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 spør på helsestasjonen.. skal du ikke på 6 ukers kontroll snart? da spør de uansett.. noen kan vell være treige, men de fleste har vell oppnådd en god del blikk kontakt rundt denne tiden.. hadde god blikk kontakt rundt 3-4 uker, nå som han er 8 uker kan vi prate å se på hverandre i mange minutter, så snur han seg litt bort å har "pause" så ser han på meg igjen å smiler og prater masse.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Det er sikkert ikke noe galt. Min baby er 5 uker nå å har heller ikke noe blikk kontakt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hei! Ville bare si at dette bekymret meg veldig også, men helt uten grunn:-) Vår uerfarne helsesøster klarte å stresse oss skikkelig på hjemmebesøket, da jeg sa at vi ikke hadde blikkontakt. Mini fulgte oss med blikket, når vi beveget oss over han, men ikke direkte blikontakt. Blikkontakt var i følge henne en medfødt egenskap, og jeg MÅTTE ta kontakt før 6 ukerskontrollen dersom vi fortsatt ikke fikk blikkontakt. Jeg ringte inn på helsestasjonen jeg når mini var 6 uker og fikk da snakke med en mer erfaren helsesøster. Hun mente vi var skremt helt uten grunn. Noen er senere enn andre. Skulle bare fortsette å stimulere til blikkontakt. Ikke lenge etterpå så var alt i skjønneste orden. Er nå en sunn og frisk gutt på 4 mndr. Verken autist eller CP:-) Det ordner seg nok snart skal du se... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 følte det ogsåslik med mine tvillinger, dårig blikk kontakt, det var akurat som barna ikke visste hvem jeg var,, med så kom det første smilet i en alder av ti uker ,, jippi hadde ventet lenge på så endelig kom det,, alt kommer når de er klar for det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå