"Liten" lykke Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg fikk for tre dager siden klarsignal fra sambo om å slutte på prevensjon. Dette vil bli min første, hans andre. Jeg bruker nuva ring, og skal ta ut siste ring om 1 1/2 uke. Vil ikke ta ut før. Synes det er greit å ha god margin på januar iom at det normalt å føde når som helst etter uke 38 (selv om mange førstegangs går over 40 uker). Etter det starter vi prøvingen. Men, tiden går så vanvittig tregt..............
mumifrøken Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Ja, jeg vet... jeg skal slutte på pillen om 21 dager, tida går kjempetregt. Det blir første for oss begge, og vi gleder oss veldig ) I mellomtida får vi prøve å gjøre alt det vi ikke kan gjøre når vi er/prøver å bli gravid. Ikke at jeg i farta kommer på så mye annet enn å drikke alkohol, og jeg kan jo ikke gjøre det sammenhengende i 21 dager. Noen flere tips?
"Liten" lykke Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Drikke alkohol, spise spekemat, nyte en god biff for min del (skal jo ikke spise kjøtt som ikke er ordentlig gjennomstekt under graviditeten, og jeg liker biffen rosa), få unna noen harde treningsøkter (leste at intensitet tilsvarende litt anstrengende er det hardeste man bør trene første trimester), ta karuseller for den som liker sånt..... Ellers er det bare å prøve å gjøre seg klar. Kutte ut dårlige vaner med hauger kaffe, sukker og snacks, spise sunt, ta folat.... Men, ventetiden går sakte.... Spesielt når jeg tenker på at hvis det skulle klaffe på første forsøk, er det uansett ikke før etter 17.mai jeg kommer til å vite noe.... Sukk!
mumifrøken Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Åja, det stemmer, vi kjøpte spekeskinke forleden dag, jeg skal spise masse av det fremover, namnam. Jeg tenkte også å trene hardt nå fram mot prøvingen, både for å bli sprekest mulig før en graviditet og for å få ut noen av de uendelige tankene om dette emnet. Men så har jeg attpåtil klart å bli sjuk, så orker ikke trene heller. Det gir meg bare enda mer tid til å kjenne på at tida går sakte. Så prøver jeg jo å være sunnest mulig, også i matveien nå. Tenker at om jeg allerede er sunn når vi starter å prøve så sitter spiren raskere ;o) Dette blir spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå