Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er det noe en må bestille? er litt usikker på om jeg vil
Maritbrud Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Det er jo noe man må finne ut av selv. Vi har valgt å gjøre dette for å være føre var, og 1950,- er ikke en så ille pris synes vi. Dersom noe, av større grad og alvorlighet, går galt så er det jo greit å ikke ha tapt et stort beløp på f.eks lokalleie, catering, brudekjole etc. De reklamerer jo med at dersom man må avlyse bryllupet av tungtveiende grunner, så kan man arrangere det igjen senere uten å måtte betale alt på nytt. Den trygheten synes vi det er greit å ha. Men jeg har også snakket med andre som mener det ikke er nødvendig. Det som går galt går galt, og dagen blir fantastisk og minnerik likevel. Jeg er enig at det er ingen katastrofe om brudebuketten er feil e.l., men om man selv eller nær familie blir syk, restauranten stenges av mattilsynet etc etc, så er det greit å ikke sitte med skjegget i den berømte postkassa ;-)
Vannmann35 Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Vi har ingen bryllupsforsikring, det er bare noe tull og lureri mener jeg! Går noe galt så kan man bruke den alminnelige kjøpsloven og klage direkte til forhandleren. Dersom bryllupskaka ikke dukker opp, så hjelper det ingenting om man har forsikring... Kaka kommer like fult ikke. Ta også en titt her og les hva Dine Penger mener om saken: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=177660
Eline på vei med nummer to Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Eneste grunnen til at vi så littt på det var om det dekket at noen av våre nærmeste ble syk: det gjør det ikke: "Sykdom dekkes bare dersom det er brud, brugdom eller foreldre som blir syk. Den som blir syk må også ha betalt 50 % av de erstatningsmessige kostnader. Den dekker heller ikke dersom det er en av disse sykdommene: Hjerteinfarkt, kreft, åreknuter, nucleursprolaps, ischias, lumbago, hekseskudd, spondylose, spondylartrose, revmatisme, leddrevmatisme, artritt, ”gikt”, nevrose, slagtilfelle, besvimelse, matforgiftning eller annen sykelig tilstand." Bortkastede penger rett og slett, alt annet er man jo beskyttet for gjennom forbrukekjøpsloven etc.
pandabjørn Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 jeg har aldri hørt om bryllupsforsikring en gang jeg så vi skal nok ikke ha det synes også det er bortkasta penger rett ut av vinduet......skal vel også mye til at jeg og sambo eller en av våre foreldre blir syke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå