mamica Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg er helt ny her på 3. trimester og har ikke kjøpt noe til babyen ennå. Har termin 3. juli. Jeg er litt overtroisk og vil helst ikke kjøpe mye før "det nærmer seg" hvis dere skjønner hva jeg mener. Hvordan er det med dere, har dere kjøpt alt og når begynte dere å handle inn? Jeg er i uke 29 nå...
bebi-i-magen Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 jeg er ferdig med alt som skal til nå var 30 uker når jeg handla:)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Vi begynte å handle inn så smått da jeg var rundt 5 måneder på vei. Kom over et knalltilbud på vogn, så måtte nesten bare slå til. Etter det har vi kjøpt inn litt klær, laget en hengevugge som henger på soverommet, jeg maler vuggen som skal stå i stuen nå, samboeren min er i full gang med å lage stellebord og vi har fått litt allerede. Mamma har kjøpt et sengesett og noen klær. Hun har også sagt at hun skal kjøpe vogndyne og gulpekluter. Og så skal vi få et års forbruk av bleier i barselsgave =) I tillegg skal hun strikke et hentesett til oss =) En bestemor to be som gleder seg, tro? Vi mangler vel egentlig bare en helt ferdig stelleplass og bilsete vi nå tror jeg. Og litt klær mangler vi selvsagt. Men jeg har ikke lyst til å kjøpe så mye mer klær enda, for vi vet jo ikke hvor stor babyen vil være når den kommer. Og jeg regner med at vi får en del klær i visittgaver =) Vi trenger jo litt mer til soveplassen da.. Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det i hengevuggen.. Blir jo litt vanskelig å legge på tisselaken der =/ Men vi finner nok på noe =) Nå er jeg 29+4 uker på vei og merker at det er på tide å få orden på tingene her. Greit å ta det nå mens man fortsatt er sånn noenlunde oppegående, enn å vente til helt i siste liten...
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg begynte å handle inn tidlig, men det er fordi vi ville fordele utgiftene litt, åsså kom vi over et kjempetilbud på en vogn!
mastermind Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 KJøpte lue og en dress etter ultralyd bare for kosen sin del kjøpte litt klær innimellom på salg etter det, vogna bestilte vi rundt 5-5,5 mnd, det var nødvendig da vi fikk den 4 uker før termin. lang bestillingstid. så fra 5 mnd handlet vi vel det meste,mye rundt 7 mnd.
propelle Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Erfarer selv at nå - i uke 36/37, så har jeg lite krefter til å suse rundt i butikker, teste vogner, kjøpe seng og madrass og bilsete og denslags, så anbefaler ihvertfall å ha ting i boks innen denne tid...Jeg handlet vel det meste rundt syv måneder jeg også, tror jeg. Har tatt litt av gangen, og kost meg med det
Gjest Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg begynte ganske tidlig og tok litt og litt, det er jeg kjempeglad for nå,er 35 uker på vei og orker slett ikke løpe rundt i butikker, men vi gjorde det mest for og fordele kostnadene litt. Jeg er førstegangs da, så det er jo ganske mye som skal i hus og det koster en del uansett:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Begynnte etter ultralyden med en liten sparkebukse, det andre har vi tatt etter som vi har kommet over det;) Greit å fordele utgiftene litt ja;)
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 vi begynte dagen etter vi fant ut at jeg var gravid. var i uke 7 da. Vi følte at det ikke var noe grunn til å vente! Vi her ennå en del igjen.
Linda 1975 Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 På noen steder kan det være opp til 3 månder ventetid på barnevogn, så kan være lurt å tenke på. Jeg er i uke 34 idag. Har kjøpt in det meste nå. Har også fått arve masse fine gutteklær fra venner og min søster. Men har også kjøpt en del klær selv.
2 Gullunger Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Forrige gang hadde vi alt klart god tid i forveien - vogn, seng, stellebord og det meste kjøpte vi vel rundt 5-6 mnd på vei, og bare littt ekstra klær, tepper og sånne "kose ting" på slutten. Denne gangen har jeg ventet med alt til nå når permisjonen begynte... heldigvis er det ikke like mye som skal handles inn denne gangen for jammen er det et slit å vagge rundt med denne digre magen, kynnere og stikkinger rundt om kring for å få alt i hus... regner med å få på plass de siste tingene imorgen, og så er det bare å vaske og pusse på alt som gjenstår, og det kan jeg putle med her hjemme (o: Anbefaler deg å begynne innkjøpene mens formen fremdeles er fin og du kan kose deg med det - det blir tungt på slutten, sannsynligvis (o:
lillespiren2:) Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Hei Jeg er i uke 36 nå. Etter at vi hadde vært på ultralyd i uke 18, startet vi med å bestille vogn, og fikk den ca en mnd etter at vi bestilte den. Ellers har vi tatt innkjøp i rykk og napp. bilsete kjøpte vi for 2 uker siden, vogga er på vei. Ellers har vi kjøpt inn vogge og vogndyne, samt sengesett, laken og lignende. klær har jeg handla nå og da.Så alt er så godt som klart. Jeg skal bruke den siste ventetiden til å vaske igjennom klær, handduker, vaskekluter, gulpekluter og slikt, samt gjøre innkjøp av stelleprodukter, bleier, ammeinnlegg, bind, amme-bher etc... Spennende tid i vente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå