Gå til innhold

Bringebærbladkapsler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor begynner dere så tidlig på disse når det står at man skal ta de fra en mnd. før fødsel?

Er det greit for meg å begynne på de nå i uke 34, eller er det for tidlig? Hva er de godt for egentlig? Og hva kan være ulempen med å begynne på de så tidlig som nå?

Mange spørsmål dette. Håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På te'en står det at en kan begynne fra uke 35, så da gjorde jeg det.

De styrker/stimulerer livmoren slik at den jobber bedre under og etter fødsel (dvs trekker seg fortere sammen = mindre blødning)

Skrevet

visste ikke det fantes te. Er den også å få på helsekosten?

Skrevet

Jepp. Den smaker litt busk, men er grei med litt honning oppi.

Skrevet

De bringebærbladkapslene jeg har kjøpt på helsekost kan man begynne å ta 2-3 mnd før termin..Begynte i dag og er i uke 33..:)

Skrevet

Noen som vet forskjellen på te og kapsler? Evt. hva anbefaler dere?

Teen er jo endel billigere, men hvis man må drikke litervis om dagen så går det kanskje opp i opp...? Og hvis teen smaker busk så er det kanskje bedre med kapsler ;-)

Skrevet

Bør jeg forresten forhøre meg med jm om disse bringbærbladkapslene? hører noen fortelle at deres jm ikke anbefaler dette.. men slik har det jo vært under hele graviditeten.. noen jm/leger anbefaler noe mens andre jm/leger fraråder det samme... ikke rart man blir usikker...

Skrevet

Hør med helsekosten om det er noen forskjell på te og kapsler. Jeg syntes teen er kjempe god:) Gleder meg til å drikke den:) Jeg tok litt begge deler sist gang. Tok ikke kapsler de dagene jeg drakk te.

Skrevet

Kapsler er mer virkningsfulle enn teen ja.. forige gang drakk jeg te, og ble veldig lei.. så går for kapslene denne gang! Det skal visst være lurt å ta dem etter fødsel også, for at livmoren skal trekke seg fortere sammen.

Skrevet

Kapslene kan jo ikke være mer virkningsfulle enn teen. Hvis en dagsdose er 6 kapsler eller 4 kopper te burde jo det være opp i opp? Ikke at de 6 kapslene er bedre enn 4 kopper te? En dagsdose er jo en dagsdose? Eller hur?

Prisforskjellen gjorde at jeg valgte te, i tillegg så drikker jeg gjerne mye te, så derfor er det fint at det er nyttig og koffeinfritt i tillegg.

Skrevet

er vel sikkert at det kanskje ikke er vits i å bruke det lenger..? de koster jo endel da, så å bruke de bare for å bruke de er jo ikke vits, bare bortkasta penger ville jeg si.

jeg begynte i uke 36. Det er jo bare urtegreier, så kan jo ikke være farlig. De på helsekosten anbefalte meg å fortsette 1 mnd etter fødsel for at livmora skal trekke seg sammen fortere.

Skrevet

Og når det gjelder hva jordmor mener, så mener min at det i allefall ikke kan skade. Hun sa at det er forsket for lite på de positive effektene ennå, men at det i allefall ikke gjør noe vondt, så hvis det ikke ruinerte meg helt, var det bare å kjøre på, mente hun.

Jeg har også en venninne med fire barn som etter de tre første måtte få sprøyte for å få livmora til å trekke seg sammen og blodoverføring. Før siste barnet tok hun kapsler/te og slapp unna både sprøyte og blodoverføring....HUN er i allefall overbevist om at det funker og det tror jeg hun som sto klar ved siste fødsel med sprøyta også var.

Skrevet

1 pose te, hoder ca en uke koster 60,-

Kapsler for ca 2 uker koster 180,-

Skrevet

Vennine av meg begynte på bringebærkapsler 4 uker før termin, og hu fødte 2 uker før termin....

Jeg vil nok gjøre det samme.

Fikk oxo en olje av henne som hu smørte seg med nedentil som skal motvirke revning.

Skrevet

Jeg er i uke 37 i dag, og kjøpte meg Bringebærkapsler i sted av merket Solaray. De kostet 187 kr, 100 stk. Anbefalt dosering 2-3 kapsler 2 ganger daglig m mat el vann. Min jm sa d var bortkastede penger, men at d ikke kunne skade. Jeg ønsker å prøve for å se om livmoren trekker seg raskt sammen etter fødsel. Brukte ikke kapsler v forrige sv.skap

Skrevet

jeg har nettopp kjøpt meg disse kapslene og er begynt son gradvis å ta 2om dagen inntil jeg er i uke 38.fikk streng beskjed på helsekost om at jeg ikke måtte begynne før jeg var kommet til uke 38???men andre jeg har pratet med og som jeg ser her så er det jo så foskjellig svar på om når man kan begynne?!er 37+5dager nå....

Skrevet

Så mange forskjellige beskjeder om dette da...?! Hm.. Jeg fikk beskjed på helsekost at jeg kunne ta dette siste 2 mnd og 1 mnd etter fødsel, så jeg begynte uke 32, tror jeg. Begynte med 2 kapsler morgen og kveld og økte til 3 etterhvert. Nå er jeg uke 38.

Dette kan ikke sette i gang fødsel ...

Det var ei her som la ut en link med forskning på dette (på engelsk). Viste svært gode resultater, så jeg synes det er vel verdt å prøve.

Skrevet

Mine kapsler heter Red raspberry. Spurte etter det på helsekosten og det var de hun tok frem. Hun sa det var veldig mange gravide som brukte det. Fikk med ett hefte og der står det at de skal brukes siste mnd. av graviditeten. 2 Kapsler- 3 ganger daglig.

Men tror jeg skal høre med legen min på mandag før jeg begynner å bruke de. Det står bakpå at gravide alltid bør kontakte lege før de begynner med naturmidler.

Så da tar jeg med boksen på mandag, og hører hva hun mener. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...