KR0705 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Hei jenter. Jeg har bestilt innbydelser til bryllupet for 4 uker siden, men enda ikke ferdige... Hm... Tar lengere tid enn jeg hadde regna med. Jeg har bestilt selve kortet hos et lokalt trykkeri, og skal printe ut selve innbydelsen selv og legge inni, med et sølvstrikk som jeg knyter rundt.. vanskelig å forklare, men det tar jo litt tid å ordne innbydelsene også så håper de er ferdig snart. Når leverte dere ut innbydelsene, og hvor nærme bryllupet ville dere ha svar. Vi gifter oss 23 aug, og tenkte å ha svar innen 1 juni. Er det for tidlig?
Vannmann35 Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Vi gifter oss 31. mai og sendte ut innbydelser i desember, med svarfrist 1. februar. Hos oss kommer 95% av gjestene fra andre byer i Norge, og er derfor avhengige av å bestille fly og hotell - ville gi de god tid til å gjøre dette.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Vi gifter oss 16.august.. Sendte ut innbydelser i slutten av mars.. Fristen er 1.mai..
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 For tidlig og for tidlig... Tradisjonell etikette tilsier at invitasjonene skal sendes ut innen en måned før bryllupet men gjerne før. Det vanligste i dag er ca 2 måneder før bryllupet, og ha svarfrist ca en måned før den støre dagen. Samtidig er bryllupet ditt like etter sommerferien, og dermed kan det kanskje være greit å legge til litt tid slik at det blir lettere å organisere både for dere og for gjestene, selv om folk reiser på ferie ol. MEN du må huske at gjestene må kunne forholde seg til datoen, og nesten tre måneder før er det ikke sikkert folk vet om de skal jobbe den helgen engang... Det er en avgjørelse du må ta selv, men jeg ville vel tenke at svarfrist to måneder før ihvertfall burde holde. Men å sende ut invitasjonene så fort du får dem ferdig er sikkert ikke dumt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Vi skal gifte oss 9.august. Sendte ut innbydelser allerede i februar, med svarfrist 4.april. Det er så mange av gjestene som er langtveisfra, og ville få ut innbydelser før folk la ferieplanene! Hotellet måtte vite hvor mange som skal ha rom, fikk ikke reservert lenger enn til da.Mangler svar fra 5 stk, de regner vi med ikke kommer.. gidd ikke etterlyse svar, voksne mennesker må være såpass oppegående i hodet at de svarer hvis de ønsker å komme!
KR0705 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 takk for alle svar. veldig greit å vite hva andre gjør også. da får man alltid noen tips. jeg syntes kanskje det var litt tidlig med svarfrist 1 juni i første omgang, men samtidig er det greit. Så får vi planlagt litt vi også. vi skal ordne alt selv, og må kjøpe inn mat, drikke osv. Gleder meg til å sette meg ned med bordkartet og finne ut hvor folk skal sitte =) ÅÅÅ gleder meg. lykke til alle sammen. snart er vi gift hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå