Gå til innhold

Huff,mandag skal hun på eget rom..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er hun 12 uker.. Jeg har utsatt og utsatt.. Sagt at først må vi ha babycall. Sambo kjøpte det. Så sa jeg vi måtte ha uro (sånn skikkelig dyr en hehe,så vi ikke skulle ha råd med en gang) også gikk mormora mi og kjøpte den til oss.. Så nå skal hun inn på eget rom..

Huff,som jeg gruer meg.. Hehe! Hele mammahjertet verker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff skjønner hvordan du har det :( Snuppa her er 10 uker og tiden kommer nok snart da samboer ønsker at hun skal på eget rom... Har sagt vi må vente til hun sover natten gjennom pga amming, men hun er så flink så det er ikke lenge til hun gjør det. I natt sov hun fra 21-05.30 :)

Gruer meg masse til hun "flytter" :(

Skrevet

min sambo sa hele tiden at hun ska få eget rom tiligt. men nå når ho er 8 mnd, så vil han ikke flytte ho.. hehe.. skjønner ikke dette helt eg ;)

å glad han ikke vil enda, kvir meg sånn.. men til helga skal ho på eget rom. ho vakner når vi legger oss..

men 10 og 12 uker? det hadde eg aldri klart.. tøffe dere er :)

Skrevet

Kurven hennes er straks for liten,så hun må i sprinkelsenga.. Og den er det ikke plass til inne hos oss... :(

Skrevet

hei:) det går nok kjempe bra, vi har hatt jenta vår på eget rom fra hun var 1 uke gammel, nå er hun 13 uker, og sover fortsatt like bra på rommet sitt:) jeg våkner av henne på natta når hun skal ha mat uten problem, våkner av det minste klyng også, men tror att hun sover bedre på eget rom. da hun ikke blir forstyrret av att vi prater, klokka til sambo som ringer på morgenen.. osv osv.. jeg sover også bedre..

men masse lykke til:)

Skrevet

Oi, så tidlig ja?! Jeg tror ikke min flytter på eget rom før han er 4 mnd...er 2,5 nå, og flytter rundt den tiden så da har han eget soverom! Ammer noen ganger bare en gang om natten, så det skal gå bra. Men går dere og ammer på deres rom, eller barnas? Hmm...

Skrevet

Jenta mi sover også på eget rom og har gjort det siden hun var ca 14 dager gammel. Spurte på helsestasjonen ang. dette og det er ingenting i veien for at det er ok, så lenge man fortsatt hører babyen eller har babycall. Er anbefalt at man er i nærheten da... og soverommet hennes er rett over gangen for vårt, og dørene står på gløtt, så det er lett å høre (hodet mitt ligger så og si rett ved døra i tillegg...). Synes det er litt deilig for jeg sover bedre og er enig med innlegger om at jeg også er overbevisst om at hun også sover bedre. Nå sover hun fra ca 23.00 til ca 07.00 uten å våkne og hun er 8 uker i morgen! Lykke til! :=)

Skrevet

jeg tar med vesla på stua og ammer der.. mørkt og koselig:) har hendt jeg har ammet i senga, men da sovner jeg bare hehe så det fungerer helt fint for meg å ha henne på eget rom, amme også legge henne tilbake i senga si etterpå:)

men såklart smak og behag dette som alt annet.. full forståelse for att noen ikke vil ha de små,vakre skapningene på eget rom:)

Skrevet

Huff, det var tidlig. Det hade ikke jeg klart. De anbefaler jo at de ligger på samme rom til de er 1 år.

Min er 8 måneder nå snart og jeg flytter henne ikke enda. Om samboer begyner å mase her så finnes det et ledig rom borte i gangen. Det er så koslig atte, rosa teppe, sprinkelseng med himmel og masse kosedyr. Værsågod...

Men vi gjør dette forskjellig allesammen.

 

 

Skrevet

Haha! Pisspreik.. De anbefaler ikke å ligge på samme rom i 1 år... Det går så fint så! :) 1 år er altfor lenge etter min mening.

Skrevet

joda, d er anbefalt, så d går ann å slenge i bordet om det kun er samboer som vil ;) det er med tanke på krybbedød,som visstnok kan forekomme helt til to år..(bank i bordet) MEN det finnes jo forhåndsregler, og som jeg har skjønnt er det mange som velger separate soverom helt fra start =) selv får jeg meg ikke til det, og baby virker såvisst ikke klar. Mens andre igjen sover jo bedre sånn! Man må vel bare prøve seg fram tenker jeg, de har jo personligheter allerede disse små ;) noen trives fortere i sin selvstendighet enn andre =) tenker man må gi dem litt tid,alt de kjenner til innen de kommer ut er jo sammen med oss ;) og tenker samboer'n på sex og sånnt, kan det vel være mye mer spennende om man er tvunget til å tenke alternative løsninger ;) det behøver ikke alltid være i senga :D bare et tips, lykke til,uanz, vi må alle føle oss fram, gruer meg til/om jeg må ta standpunkt til dette ;)

Skrevet

Er det sant? Jøss.. Det har jeg faktisk aldri hørt om før.. Har du en link e.l å vise til eller? Vetke helt om jeg tror på det.. Krybbedød er jo noe av det jeg frykter mest,også derfor har vi en babysense som jeg stoler på da.. Ja,skulle gjerne hatt henne der inne,men som sagt så har hun vokst fra kurven sin. Og sprinkelsenga får ikke plass på rommet vårt...

Rommet hennes er tvers ovenfor vårt da,snakk om 3 meter unna kanskje..

Skrevet

uff, altså,d var ikke meningen å drive noe skremselspropaganda! som sagt, jeg kjenner flere som sover i separate rom helt fra start =) det går nok helt fint, tenkte bare mere om du ville overbevise sambo,jeg ;) du finner masse stoff om d,og om forebygging om du fex googler d! :) hilsen anonym 17:32

Skrevet

Hehe,det går bra vettu.. Superredd for krybbedød,men har som sagt babysense'n..

Skrevet

Ha henne inne hos deg lenger da hvis du gruer deg sånn!??!! Er vel ikke bare gubben som skal bestemme det? Hvis du gruer deg så fælt så er du nok ikke klar for å flytte henne over enda og da synes jeg i grunn at han må respektere det. 12 uker er ikke så gamle knøttet da, litt tålmodighet får han vel ha!

Skrevet

Som jeg også prøvde få fram 4-5 ganger, er at kurven hun sover i er for liten. Hun butter straks både oppe og nede.. Derfor vil han ha henne i egen seng så hun slipper å butte i alle ender,våkne fordi hun ligger med nakken i vinkel og sånn..

Og vi har fortsatt ikke plass til sprinkelsenga inne på vårt rom.

Skrevet

Hvorfor skal hun det om du ikke føler deg komfortabel med det?

Skrevet

Men herrlighet da, leser ikke folk innleggene før de svarer ?

Hvor mange ganger må hun skrive grunnen til at hun må flytte ?

 

Les før dere svarer da !

Skrevet

det kommer til å gå superbra...mammaørene hører den minste ting...la jenta mi inn på eget rom da hun var 3,5 mnd...ekkelt de 2 første dagene, så gikk det seg til...nå er det helt super normalt...Og det med krybbedød: jeg har beroliga meg selv med at det like godt kan skje inne på vårt rom, for de lager ikke masse lyder før de evt dør...de sovner rolig inn....og jeg sover jo på natta når hun og sover, så tror ikke jeg kunne forhindra det på vårt rom...Hun har soverom tvers over gangen, vi har bare dørene oppe, ingen babycall etc...hører henne når hun våkner på natta og bare "snakker" med seg selv...

 

Lykke til, det er deilig å få soverommet tilbake:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...