Gå til innhold

Er taco den nye folkematen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg ser taco på ethvert middagsbord for tiden. Fatter ikke at folk kan spise den salte gørra. Smaker jo kattemat. Noen andre som vil melde seg inn i foreningen, "Nei til ferdigmat"? Skjønner ikke at barn og voksne vil proppe i seg salt, transfett og MSG. Huff...

Måtte bare få det ut..Har blitt tilbudt det ufrivillig litt for mange ganger nå...

Noen som er enig og lager all mat fra scratch som meg? Tar jo ikke lenger tid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når ble taco "ferdigmat", å salt???? vi lager dte meste fra scratch, men kjøper og mye toro poser ol..

Skrevet

Herregud,så dum du er.. Hva slags rolle spiller det for deg om andre spiser taco egentlig? Var dette bare sånn at du skulle få sagt hvor flink du er å lager all mat selv eller? Du får sjekke ut alt du har oppi den hjemmelagede maten din også da. Er masse dritt tilsatt det meste skjønner du. Men om det hjelper samvittigheten din,så for all del.. Nei,dette var ekstremt tåpelig innlegg...

Skrevet

"skryte skryte" flinke du er til å lage maten din selv da!! vi lager noe å kjøper enda mer.. liker godt denne ferdig maten eg ;)

Skrevet

Taco kan faktisk bli et sunt kosemåltid hvis man bruker karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig.Dessuten bruker vi masse grønt. Eneste ferdigproduktet er maisskjellene!! Saltet tilsetter man jo i såfall selv.. Syns det var merkelig å angripe alle som spiser taco.. finnes da verre mat!

Skrevet

Hvis dette refererer til mitt innlegg om kveldskos så kan jeg bare si at kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener om det..Vi lager god mat og koser oss blææ

Skrevet

Jepp! Taco er supergodt og ditt tap om du ikke vil ha! :-) Kan godt spise din porsjon også, null problem.

Her bytter ejg på hva som blir til middag, jeg lager veldig mye mat helt fra bunnen av med ferske råvarer og så smeller jeg til med grandis og pommesfrites innimellom også. Kommer an på dagenrett og slett :-)

Skrevet

Er taco ferdig mat nå plutselig?? Det finnes vel ikke bare en måte å lage taco på eller??? Nordmenn er rare...

Skrevet

Taco kan lagast på MANGEN måta..

Kan ikkje lage all mat fra bunnen kvar dag, helt umulig.. Da hadde vi jo ikkje fått gjort anna enn å lage mat..

Skrevet

Ja du skjønner, krydderblandingen man bruker er i pose!!!! Og det min venn, er jo fryktelig ferdigmat-konsept. Drit i at man bruker ferske råvarer som salat, tomater, agurk, paprika, osv, det viktige er at man bruker en pose med tacopulver i kjøttet! Ja også ost da, må innrømme at jeg ikke tjumelker kyreene til venninnen min og yster ost selv, jeg kjøper faktisk ferdigystet i butikken...

Skrevet

He he... ser det for meg med den tjuvmelkingen

Skrevet

*flire*

MEN, på sommerhalvåret så dyrker jeg mine egne reddiker rett utenfor huset da, som jeg bruker til bl.a taco, det kan muligens veie opp for å ikke tjumelke kyrene til venninnen min?

Skrevet

Tacos.

ssssssssssssssssssss

Skal man først henge oss opp i tull, må man gjøre det skikkelig.

;)

Skrevet

Tacos heter det i flertall men retten heter Taco.. Det heter taco krydder ikke tacos krydder..Skjønner?

Skrevet

Huffda, det var litt av et kjempeproblem!

Er jo ikke noe problem å lage taco fra scratch, dersom man vil det. Jeg har en egen tex-mex kokebok, veldig enkel og grei :) Men som oftest tyr vi til ferdig kryddermix og kjøpte tortillas/skjell, så døden er nok rett rundt hjørnet er i huset...

Skrevet

Skjønner. Men det heter spise tacos og lage tacos. Eller?

Dæven, jeg har litt fritidsproblemer nå. Jeg skjønner det.

Skrevet

Nå fikk jeg faktisk vanvittig lyst på taco til middag i dag! :)

Skrevet

PS. Coop Mega har 40% på tex mex-produkter denne uka. :P

Skrevet

Trur jammen det blir taco til middag her i dag =D

Skrevet

Tacos? Sier dere det? Sier dere pizzas og colas også da? He he, bare aldri hørt det før...

Dessuten er taco godt en gang i blant ;-)

Hilsen ei som lager mye mat fra bunnen, men som er sjeleglad for at det også finnes posemat;-)

Skrevet

Selvskryt er ikke særlig sympatisk eller populært, HI. Uansett hva slags forhold folk har til tacos.

Men hvis vi snakker om mat-trender, har du vel gått glipp av noe. Tacos ble den nye folkematen på slutten av 80-tallet, vedvarte en stund på begynnelsen av 90-tallert og er nå fullstendig ute av trendbildet.

Men godt er det lell.

Skrevet

Jeg tror mat-trenden nå faktisk er tapas om jeg ikke tar helt feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...